پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه تبریز

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت : هنرمند انقلابی با تبیین زیبایی ها در قالب های هنری مختلف پیام های نافذ را ماندگار و اثرگذار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در جلسه درس اخلاق با حضور اصحاب فرهنگ و هنر این استان، با بیان اینکه نقش آفرینی هنرمندان انقلابی در جامعه نشاط آفرین است، گفت: شاعر با شعر خود، بازیگر سینما و تئاتر با ایفای نقش و نویسندگان با قلم خود، پیامها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی را ماندگار می‌کنند.

امام جمعه تبریز افزود: اثرگذاری و جایگاه والای هنر و هنرمند در جامعه ما باعث شده دشمنان نیز در جهت تغییر ذائقه آنها عملیات فرهنگی و روانی داشته باشند.

وی با یادآوری برخی موضع گیری برخی از هنرمندان در موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: دشمن با تمرکز بر روی هنرمندان در صدد پیاده سازی اهداف جنگ نرم خود می‌باشد، اما هنرمندان انقلابی با تعهد به آرمان های انقلاب و نظام بهانه را از دشمن می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید شاگردپروری و انتقال دانش های هنری به نسل جدید، تصریح کرد: اساتید و هنرمندان رشته‌های مختلف هنری، باید با همتاپروری جوانان مستعد و انقلابی را با هنر انقلابی آشنا کنند تا روز به روز شاهد رویش های جدید هنری باشیم.

امام جمعه تبریز با بیان باید از همه فرصت ها برای رویش های هنری استفاده ‌کرد، گفت: هیات که نباید صرفا محل مداحی و روضه خوانی باشد! به‌عنوان مثال هیات های حسینی که اجتماع چند صد نفری از جوانان است، می‌تواند محل تبیین آموزه‌های دینی و انقلابی و اسلامی در قالب های مختلف شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه جوانان را دریابیم اظهارداشت: با ایجاد انگیزه در جوانان برای کسب علم، کار و تلاش و انجام فعالیت های اثر گذار در جامعه، وحدت و همدلی را بین آحاد مردم گسترش دهیم.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از پوستر سومین سوگواره فاطمی تبریز رونمایی شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha