جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بارش برف

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا درباره آخرین وضعیت راه های کشور، گفت: تمامی راه‌های اصلی کشور باز است، اما هموطنان برای اطلاع از وضع جاده‌ها با شماره ۱۲۰ تماس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران،  هواشناسی برای بیشتر مناطق کشور، بارش برف و باران پیش بینی کرده است و مدارس برخی استان ها و شهرها از جمله شهر تهران به علت بارش سنگین برف امروز یک شنبه تعطیل شده اند.

پروازهای فرودگاه مهرآباد نیز به علت بارش برف و کاهش دید تا اطلاع ثانوی لغو شده است و مسافران می‌توانند برای آگاهی از وضعیت پروازهای فرودگاه مهرآباد با شماره ۱۹۹ و فرودگاه امام خمینی با شماره ۰۹۶۳۳۰ تماس بگیرند.

سرهنگ رحمانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا درباره آخرین وضعیت راه های کشور به شبکه خبر گفته که با توجه به بارش‌های اخیر محور کاشمر - کوه سرخ در مسیر خراسان رضوی شب گذشته بسته شده بود که بامداد امروز بازگشایی شد.

وی ادامه داد: محدودیت ترافیکی تردد تریلی و کامیون در محورهای قوچان - درگز و سبزوار - اسفراین اعمال شده بود که این محدودیت نیز امروز برطرف شده است.

سرهنگ رحمانی تصریح کرد: همه محورهای اصلی کشور به جز محور بندر خمیر - بندر لنگه باز است و تردد در این محورها جریان دارد.

وی افزود: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد تداوم بارش‌ها را در محورهای استان‌های تهران، اردبیل، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، برخی محورهای گیلان، اصفهان، همدان، کردستان و سمنان تا پایان امروز شاهد خواهیم بود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا به لزوم تردد با زنجیر چرخ در برخی محورهای استان‌های اردبیل، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، زنجان و گیلان اشاره و بیان داشت: در اکثر محورهای استان مرکزی و برخی محورهای استان‌های لرستان، همدان، اصفهان، خراسان رضوی، و ارتفاعات فیروزکوه نیز مه گرفتگی همراه با کاهش دید گزارش شده است.

سرهنگ رحمانی ناجا به پیش‌بینی بارش‌ها تا روز چهارشنبه اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت جوی و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه بارش‌ها تا روز چهارشنبه لازم است رانندگان قبل از سفر در جاده‌ها حتما از سالم بودن بخاری خودرو و برف پاک کن اطمینان حاصل کرده و تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ را همراه داشته باشند و ضمن اینکه برای اطلاع از وضع راه‌ها و جاده‌های کشور شماره تلفن‌های ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵ در دسترس هموطنان قرار دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha