جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 882132
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
نماز

حوزه/ فراموشی خداوند متعال نیز سبب تزلزل و احساس تنهایی در رفع مشکلات و اضطراب می‌شود، این در حالی است که یاد و توکل به خدا، اضطراب را به آرامش مبدل می‌سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی صبح امروز در نشست «نماز و جوان» که در مسجد امام حسین (ع) شهر اقبالیه برگزار شد گفت: خداوند در آیه 28 سوره رعد می‌فرماید «الَّذِینَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» مؤمنین، دلشان به خداوند متعال گرم و آرام است زیرا به او ایمان و توکل دارند.

وی ادامه داد: بر اساس آیات الهی فقط یاد خداست که سبب آرامش دل می‌شود، چرا که هر چیزی به جز خداوند متعال، نیازمند، متزلزل و فانی است و نمی‌تواند موجبات اطمینان قلبی را فراهم نماید.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون تصریح کرد: گاه دنیا و اشتغالات آن سبب فراموشی خدا، هدف از خلقت، مسیر زندگی، معاد و حتی خودمان می‌شود و شناخت خدا و ایمان قلبی به او همه مشکلات حل خواهد شد.

وی ادامه داد: فراموشی خداوند متعال نیز سبب تزلزل و احساس تنهایی در رفع مشکلات و  اضطراب می‌شود، این در حالی است که یاد و توکل به خدا، اضطراب را به آرامش مبدل می‌سازد.

موسوی ادامه داد: گاهی دلهره و نگرانی از سوء سابقه و لغزش‌های قبلی حادث می‌شود که یاد خدای غفار و رحیم این دلهره را به آرامش تبدیل می کند، زیرا او گناهان را می‌بخشد و توبه را می پذیرد.

 رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: افرادی که سوی نماز نمی روند همیشه یاس و از دست دادن نشاط در زندگی خواهند شد، ولی انسانهای اهل نماز همیشه ثابت قدم، مطمئن، استوار، با نشاط و پویا هستند.

انتهای پیام
 

 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha