جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماندگاری

حوزه/ شهدا نیز از حضرت زهرا (س) الگو گرفتند، همچنان که از ۵۰ هزار وصیت نامه بررسی شده شهدا، ۷۵ هزار مرتبه دفاع از ولایت مطرح شده است، چرا که شهدا می دانستند روزی مردم نسبت به ولایت سست می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری، پیش از ظهر امروز در حسینیه بنی فاطمه اصفهان، با اشاره به این که فاطمیه دارای شور و  شعور می باشد اظهار کرد: در شور فاطمیه هر انسانی که ذره ای احساس داشته باشد و در هر جامعه ای و با هر اعتقادی اگر ببیند بانوی داغدیده بارداری را کتک می زنند، دخالت می کند و این شور هر انسان صاحب وجدانی را می سوزاند.

وی افزود: برای همین هم دستگاه دشمن می خواهد بگوید که این قضایا اتفاق نیفتاده و شیعه دروغ می گوید در حالی که اگر شیعه دروغ می گوید به چه علت دختر پیامبر(ص) وصیت کرد که او را شبانه دفن کنند.

این کارشناس مذهبی با بیان این که می خواهیم از شور فاطمی به شعور فاطمی برسیم گفت: فاطمه(س) با مال و آبرو و با نطق خود از علی(ع) دفاع کرد و با وصیت خود به گونه ای از علی(ع) دفاع نمود که تا ظهور حضرت مهدی (عج) کسی نتواند مظلومیت علی(ع) را دچار خدشه کند.

وی اضافه کرد: شهدا نیز از حضرت زهرا (س) الگو گرفتند، همچنان که از ۵۰ هزار وصیت نامه بررسی شده شهدا، ۷۵ هزار مرتبه دفاع از ولایت مطرح شده است، چرا که شهدا می دانستند روزی مردم نسبت به ولایت سست می شوند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر اقتدای شهدا به صدیقه طاهره(س) تصریح کرد: حضرت زهرا(س) الگوی رزمندگان بود و در دوران دفاع مقدس برخی از رزمندگان با وجود زخمی که از عملیات قبل برداشته بودند در عملیات بعدی شرکت می کردند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) نیز در یک روز فرزند خود را از دست داد و سینه و بازوی ایشان مجروح شد و پس از آن در کوچه نیز مورد هجوم چهل نفر با غلاف شمشیر و تازیانه قرار گرفت، اما با آن وضعیت می فرمود علی(ع) را کجا بردند.

این کارشناس مذهبی به اشاره به این که باید پیرامون شعور فاطمی فکر نمود گفت: باید ریشه های تاریخی بروز چنین واقعه ای بعد از غدیرخم بررسی شود که چگونه پنج ماه بعد از غدیر، درب خانه غدیر را آتش زدند.

ماندگاری، شهادت سردارشهید قاسم سلیمانی و یاران شهید او را در سحر ایام فاطمیه قابل تامل دانست و عنوان کرد: شهادت این دو مالک اشتر باعث شد مردم از غفلت نسبت به مکتب و ارزش های فاطمی بیدار شوند و این خون باعث شد حتی  اروپایی ها و آمریکایی ها و دیگر مردم دنیا بیدار گردند.

وی افزود: باید انتقام سخت را از حضرت زهرا(س) یاد گرفت که در روزی که زنان به عیادت حضرت (س) آمده بودند به جای آن که از دردهای جسمی خود چیزی بیان کنند به آنها این گونه پاسخ می دهند، که بیچاره ها دنیاپرست شده اید و مردان تان بی غیرت شده اند.

ماندگاری انتقام سخت را در دوری از دنیاپرستی عنوان کرد و ادامه داد: هنوز فرهنگ ضدفاطمه خودخواهی، عافیت طلبی و خوش گذرانی در مملکت وجود دارد و بیم آن می رود برخی بعد از این بیداری، دوباره به خواب روند و وقتی این گونه شد نتیجه آن جهادگریزی است و این همان چیزی است که حضرت زهرا(س) برای آن اشک ریخت.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: آنها که شعار نه غزه، نه لبنان؛ جانم فدای ایران سردادند، دروغ گفتند، چون انسان دنیاطلب، خوش گذران و خودخواه از جبهه و جنگ گریزان است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا از شهید سلیمانی به عنوان نماد مجاهدت، مقاومت و استقامت یاد کرد و افزود: این شهید، ۴۲ سال در نقاط مختلف جهان اسلام مانند افغانستان، کشمیر، یمن و بحرین جنگید، اما هیچ کس متوجه این امر نشد، هم چنان که ابومهدی نیز از سال ۵۹ در ایران علیه صدام و آمریکا جنگید و به عنوان نیروهای عراقی ضدصدام از فتح خرمشهر در کنار ایران بود.

وی با انتقاد از افرادی که با نیت مقام پرستی و حب دنیا وارد رقابت های انتخاباتی می شوند گفت: دنیا پرستی و عشق به قدرت مانع انسان برای رفتن به جبهه و جهاد است، در حالی که رهبر انقلاب فرمود شهید سلیمانی مدیر شجاع و با تدبیر بود چرا که دنیا برای او اهمیتی نداشت.

این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: انسانی که دنیاطلب شد، اگر از اصحاب پیامبر(ص) هم باشد، اهل جهاد و جبهه دیگر نخواهد بود و اگر پشت سر ولایت قرار نگرفت، ولی غیرواقعی پیدا می کند و به همین جهت است که حضرت زهرا(س) فرمود سنگ محک ولایت است.

 ماندگاری عنوان کرد: سومین نکته ای که در شعور فاطمی وجود دارد این است که بعد از دنیا پرستی و ولایت گریزی، خودخواهی و خودمحوری، افراد را در برابر ولایت قرار می دهد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا شهید سلیمانی را فرزند تربیت شده مسجد، منبر و هیئت دانست و ضمن تاکید بر احیاء مساجد تصریح کرد: مسجدهای ابتدای انقلاب پر از جوان بود و اگر می خواهیم مکتب فاطمه(س) رشد یابد باید مساجد را احیاء کنیم و باید مسجد و هیئتی که در آن شور و شعور به همراه یکدیگر وجود دارد احیاء شود.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: اگر می گوییم می خواهیم انتقام بگیریم باید از فرهنگ آمریکایی انتقام بگیریم و دنیاپرستی، ولایت گریزی، خودخواهی و خودمحوری جزء فرهنگ آمریکایی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha