جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام خامنه ای و سردار قاآنی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی گفت: سردار قاآنی یک سلیمانی دیگر است و با تمام رموز عملیات بیرون از مرزها آشنایی کامل دارد و در همه ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در دفاع از کشور و مرزهای ایران و حتی جهان اسلام خدمت کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جمع زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی، «آرامش» را گمشده انسان امروز دانست و گفت: راه رسیدن بشر امروز به آرامش، یاد خداست که موجب می شود انسان تحت تاثیر وسوسه های شیطان قرار نگیرد و کسی که همیشه یاد خداوند در قلب او باشد، مورد محبت و توجه عنایت پرودگار قرار خواهد گرفت.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی از کسانی است که همیشه و در همه امور به یاد خدا بود، ابراز کرد: بالاترین ویژگی و فضیلت این شهید اخلاصی نشات گرفته از ذکر الله بود و این هنر را داشت که با شجاعت و تدبیر در راه خدا هزینه می کرد و همین امر او را بزرگ کرد.

وی با اشاره به تشییع این شهید و همراهان او در عراق و ایران، اظهار کرد: این مسئله در حالی که چشم های غبار گرفته را باز کرد و دشمنان را در برابر عظمت ملت ایران به خضوع واداشت، نشان داد که آرمان های انقلاب اسلامی زنده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما  نباید این شخصیت بزرگ را فراموش کنیم، گفت: سپهبد سلیمانی یک شخصیت انقلابی و ملی است و باید این شهید را به عنوان یک چهره ملی تحلیل و ترویج کنیم زیرا میزان تاثیرگذاری سردار سلیمانی در میان اقشار مختلف در کشور و خارج  از ایران کاملا مشهود است.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی یک چهره انقلابی به معنای واقعی کلمه بود، یادآور شد: همه چیز را از مکتب امام خمینی (ره) آموخته بود و خود را همیشه سرباز ولایت می دانست و بر این عنوان اصرار می کرد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: شهید سردار سلیمانی در کشور های منطقه سربازان انقلابی و مجاهد زیادی تربیت کرد که از این رو ایشان را به عنوان پدر مقاومت  در مقابل جریان های تکفیری می شناسند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم یکی دیگر از ویژگی های سردار سلیمانی را مربی دلسوز برای رزمندگان مدافع حرم بیان کرد و افزود: این شهید بزرگوار در ابعاد مختلف به فرزندان شهدای مدافع حرم رسیدگی می کرد و متواضعانه در خدمت آنان بود.

وی سردار شهید سلیمانی را  به عنوان پیشگام در خدمت فرهنگی و اجتماعی  به مردم بیان کرد و ادامه داد: با تدابیر این شهید بود که  موکب های گوناگون ایرانی در اربعین ایجاد شد و موکب های اربعینی در سیل فروردین ۹۸ برای کمک به سیل  زدگان اقدام کردند.

امام جمعه تبریز در ادامه درباره سردار قاآنی، فرمانده سپاه قدس گفت: سردار قاآنی یک سلیمانی دیگر است و با تمام رموز عملیات بیرون از مرزها آشنایی کامل دارد و در همه ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در دفاع از کشور و مرزهای ایران و حتی جهان اسلام خدمت کرده است.

وی با اشاره به اینکه سردار قاآنی از سال ۷۶ تا قبل از شهادت سردار سلیمانی جانشین فرمانده قدس بود، افزود: از تلاش ها و مقاومت های که سردار قاآنی در عملیات های مختلف  داشته است، باید کتاب ها نوشت.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کنیز کنیزان مولا IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    0 0
    خدا حفظ کنه سردارقاآنی رو و موفق و پیروز و سربلند باشن إن شاءالله و بدستشون قدس آزاد بشه و اسرائیل نابود بشه و خدا کمکشون کنه انتقام شهدا بخصوص سید شهدا مقاومت رو بگیرن إن شاءالله خیلی التماس دعا دارم دعا کنین ما هم از بهترین شیفتگان و شیعیان و شهیدان مولا صاحب الزمان ارواحنا فداه باشیم...