جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه خوانسار

حوزه/ امام جمعه خوانسار تنها راه پاکیزه بودن که منتهی به صراط مستقیم می شود را ذوب شدن در ولایت دانست و گفت: شهید همچون نوری است که شعاع نورانی آن دیگران را نورانی می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه نیوز از اصفهان، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی، در نشست سیاسی در جمع طلاب و دانش آموختگان مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت سلام الله علیها خوانسار، با تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: خداوند در میان همه موجودات فقط یک موجود را انتخاب کرده  و در او استعدادی قرار داده که آیینه خدا باشد، یعنی وجود انسان را  به گونه ای خلق کرده که خدا نمایی کند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم صلوات الله علیه  می فرمایند: کسی که برای خدا باشد خدا برای اوست، یعنی آیینه ای کاملا صاف و صیقلی که خدا خلق کرده تا از آن خود را نشان دهد البته برخی غفلت می کنند وآیینه را تیره و تار می کنند، افرادی که وجودشان را پاک و پاکیزه نگه می دارند که نمونه بارز آن وجود پیامبر و اهل بیت(علیهم السلام) می باشند و خداوند رجس وآلودگی را از وجود آنها برداشته است.

خواجه کریمی افزود: اینکه خلایق گرداگرد حاج قاسم سلیمانی جمع شدند، چون آیینه وجودی خود را پاک و مطهر نگه داشت و آخرین دست نوشته او این بود که: خدایا مرا پاک و پاکیزه بپذیر یعنی از ابتدا تا آخر عمر دنبال طیب و طاهر

امام جمعه خوانسار، تنها راه پاکیزه بودن که منتهی به صراط مستقیم می شود را ذوب شدن در ولایت دانست و گفت: شهید همچون نوری است که شعاع  نورانی آن دیگران را نورانی می کند.

وی در پایان یادآور شد: تنها کسی که شیطان به آن دسترسی ندارد مخلصین هستند؛ شهید سلیمانی عبد صالح خدا بود و این سخن زیبا از سردار که ابتدا باید شهید باشی تا شهید شوی ان شاءالله ماهم بتوانیم خود را طیب  و طاهر کنیم  و به درجه شهادت برسیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha