شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهید سلیمانی

حوزه/ بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام عزت الله حاج هاشمی، پژوهشگر و استاد حوزه در مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در جمع طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان گفت: شهادت یک مفهوم ذهنی نیست، بلکه رسیدن به مقام وصول و شهود است. 

استاد حوزه با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی؛ اخلاص را از ویژگی بارز ایشان برشمرد و اظهار کرد: تمرین و تداوم بر خلوص موجب می شود تا اعمال انسان رنگ خدایی بگیرد.

استاد حوزه با اشاره به آیه 152سوره بقره، حیات برتر را شهید زیستن و عدم وابستگی به تعلقات دنیا دانست و گفت: شهدا قبل از اینکه شهید شوند، شهید بودند.

استاد حوزه، طبق روایت پیامبر (ص) سیره شهید زیستن را، در دوری گزیدن از خانه غرور و فریب، بازگشت بسوی خانه جاویدان و آمادگی برای مرگ پیش از فرا رسیدن مرگ دانست.

وی ادامه داد: انسان با توسل به اهل بیت (علیهم السلام) و شهدا، ولایت پذیری، تمرین اخلاص و حضور به موقع در میدان؛ از فتنه ها در امان خواهد بود.

حاج هاشمی با  بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند: فرصت را برای اعمال نیک بیش از آنکه فتنه مانند پاره های شب تاریک پدید آید؛ غنیمت شمارید گفت: با توجه به اتفاقات اخیر و برای رهایی از فتنه ها بر خواندن دعای فرج امام زمان (عج) مداومت کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha