جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر عبدالوهاب فراتی عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: بر اساس رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران، لازمه مقابله با اهداف شوم استکبار در منطقه، تقویت وحدت و انسجام امت اسلامی است.

دکتر عبدالوهاب فراتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به بیانات بسیار مهم مقام معظم رهبری در خطبه عربی نماز جمعه هفته گذشته تهران اظهار داشت: همان طور که ایشان نیز فرمودند مشکل اساسی در سطح جهان اسلام، عدم وحدت و انسجام لازم در مواجهه با دشمن مستکبر و در راس آن ها آمریکا و اسرائیل است، چرا که اگر این وحدت و انسجام وجود داشته باشند، دشمنان در تحقق اهداف شوم خود در منطقه ناکام خواهند ماند.

وی افزود: از سویی اختلاف و عدم همکاری میان دولت های کشورهای اسلامی باعث شده دشمن مستکبر به خصوص رژیم صهیونیستی از این شرایط در منطقه به نفع خود استفاده کرده و به دنبال پیگیری اهداف و برنامه هایش باشد.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین گفت: در این میان ما باید با وحدت و اراده قوی به مقابله با توطئه های دشمنان بپردازیم و بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه هفته گذشته به سان نقطه عطفی در شرایط حساس منطقه است.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری به خصوص در خطبه ای که به زبان عربی داشتند، نکات بسیار مهمی را بیان نموده و بر لزوم بصیرت و هوشیاری امت اسلام و مراقبت نسبت به خطر توطئه های دشمن تاکید کردند، ضمن آن که ایشان صراحتاً گفتند که ایران اسلامی علاقه ای به مداخله در امور داخلی کشورها و دولت ها را ندارد بلکه هدفش تحقق همکاری و انسجام کشورهای اسلامی در برابر دشمن مشترک یعنی آمریکا و صهیونیسم است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha