شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست خبری بیست ویکمین همایش کتاب سال حوزه

حوزه/ بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه و سومین جشنواره مقالات علمی با حضور حضرت آیت الله سبحانی در ۳ بهمن ماه در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه و سومین جشنواره مقالات علمی حوزه که در انجمن های علمی برگزار شد، گفت: در آستانه برگزاری بیست و یکمین همایش هستیم که بزرگترین رویداد فرهنگی حوزه  و دارای اهدافی است و از جمله آن شناسایی کتاب و نویسندگان برتر و معرفی به جامعه، حمایت و تشویق نویسندگان برتر، تقویت روحیه پژوهش در حوزه و ارتقای سطح علمی دینی، تولید کتاب استاندارد، تبیین نقش حوزویان در مرزهای دانشی و ... است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان این که در این همایش، سومین جشنواره مقالات علمی پژوهشی هم برگزار می شود به آثار ارسال شده در بخش های کتاب، پایان نامه و مقاله اشاره کرد و گفت: در این همایش ۹۳۳ اثر در قالب کتاب و پایان نامه و در بخش مقالات از میان هزارو ۴۰۰ اثر، ۱۱۰ مقاله منتخب هیأت تحریه برای شرکت در جشنواره ارسال شده است. نتایج این آثار در روز پنجشنبه اعلام خواهد شد و از شایستگان تقدیر خواهد شد.

وی بیان داشت: در این همایش آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سخنرانی و از شخصیت علمی آیت الله خرازی به دلیل یک عمر تلاش و مجاهدت علمی تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی گفت: سخنران اختتامیه حضرت آیت الله سبحانی خواهد بود و صاحبان برتر هم جوایز خودشان را از دست این مرجع تقلید دریافت خواهند کرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: این رویداد مهم دارای سیاست های مهمی است که از سوی معاونت پژوهشی حوزه های علمیه تهیه، برنامه ریزی و اجرای می شود و ثمرات این سیاست ها در همایش بروز و ظهور خواهد کرد.   از جمله برنامه های پژوهشی  برای طلاب سطوح اول پایه ریزی می شود. هم اکنون برنامه پژوهشی طلاب در سطح اول تدوین و ابلاغ شده است و به صورت الزامی در سطح اول و در سایر سطوح به صورت اختیاری و در آینده نزدیک به صورت الزامی اجرا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی گفت: برنامه دیگر، تدوین برنامه جامع پژوهشی برای اساتید است. در این رابطه آیین نامه ها نوشته و در حال اجرا است. در این رابطه در حوزه ۶ هزار استاد مشغول فعالیت می باشند و برای این همه استاد نیازمند به زیر ساخت است و به همین دلیل این برنامه ریزی برای رشد اساتید طراحی و در حال اجرا است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: برنامه سوم در ارتباط با نهاد و واحدها شامل مرکز و گروه ... و ساماندهی و هم افزایی واحدهای پژوهشی است.

وی بیان داشت: مسئله دیگر موضوع محتوایی تحت نظام آموزش برنامه محور است. در این رابطه به تدریج عناصر نظام آموزشی برای تقویت رشد علمی حوزه اجرا خواهد شد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha