جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 882246
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
تصاویر/ نشست خبری بیست ویکمین همایش کتاب سال حوزه

حوزه/ از میان ۹۳۳ اثر، ۱۶۹ اثر به مرحله دوم راه یافته و نهایتا ۳کتاب و ۲ پایان نامه حایز رتبه اول برگزیده، ۱۲ کتاب و ۱۱ پایان نامه شایسته تقدیر و از زحمات ۲۶ کتاب و پایان نامه تقدیر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی پیش از ظهر امروز نشست خبری که با موضوع بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه و سومین جشنواره مقالات علمی حوزه  که در انجمن های علمی حوزه برگزار شد، گفت:مجموع آثاری که در ارتباط با علوم اسلامی و انسانی نگارش می شود در همایش کتاب سال مورد لحاظ قرار می گیرد و برادران و خواهران طلبه که در سال گذشته آثاری منتشر کرده باشند، می توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: تاکنون ۹۳۳ اثر از کتاب و پایان نامه به دبیرخانه ارسال شد که دارای حایز شرایط بود. این تعداد اثر در ۲۰ گروه اخلاق، ادبیات، ترجمه، حدیث، حقوق، تربیتی، سیاسی، ... دسته بندی شده و درگروه های علمی با حضور اساتید مورد بررسی قرار می گیرد.

وی بیان داشت: مراحل ارزیابی در دو مرحله انجام می گیرد که در مرحله اول با حضور هیأت داوری متشکل از ۳ نفر آثار مورد بررسی قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین  مقیمی حاجی با بیان این که از مجموع ۹۳۳ اثر، ۱۶۹ اثر به مرحله دوم رسیده و در این مرحله با حضور دو و سه ارزیاب از مراکز مختلف مورد بررسی قرار گرفته، اظهار داشت: از میان کل آثار، ۲۴۳ اثر علمی پژوهشی، ۲۷۱ اثر  علمی ترویجی ، ۶۳ اثر کتب فرهنگی تبلیغی، ۵ اثر تقریر نویسی و سایر موارد ۱۳۶ اثر و ۲۱۵ رساله و پایان نامه سطح ۴ و دکتری می باشد.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: از این تعداد ۵۱ کتاب و ۱۵ پایان نامه از خواهران و ۶۶۷ کتاب و ۲۰۰ پایان نامه از برادران، در میان نویسندگان ۶۵۱ کتاب و ۲۰۰ پایان نامه ایرانی و غیر ایرانی ۶۷ کتاب و ۱۵ پایان نامه از کشورهای آذربایجان، استرالیا، الجزایر، بحرین، تاجیکستان، مراکش، هندوستان، افغانستان و پاکستان و عراق می باشد.

وی بیان داشت: این همایش دارای اولویت های پژوهشی هم بوده است و نویسندگان می توانند  آثار خود را در موضوعاتی چون آسیب های اجتماعی، ابعاد علمی بیانیه گام دوم، اقتصاد مقاومت، جمعیت، علوم اسلامی انسانی، زن و خانواده،محیط زیست، فلسفه و هنر، فضای مجازی و الگوی پیشرفت به دبیرخانه ارسال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: ۱۱۵ اثر در این موضوعات اولویت دار نگارش شده و به دبیرخانه ارسال شده است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: بعداز بررسی بیش از ۴ هزار ارزیابی اجمالی و ۵۰۰ ارزیابی تفصیلی، نهایتا ۳کتاب و ۲ پایان نامه حایز رتبه اول برگزیده، ۱۲ کتاب و ۱۱ پایان نامه شایسته تقدیر و از زحمات ۲۶ کتاب و پایان نامه تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: در بخش مقالات از مجموع فصل نامه های برتر ۱۱۰مقاله به جشنواره ارسال و ۲۸ مقاله به دور دوم و در نهایتا ۳مقاله برتر شناخته شد.

وی بیان داشت: این همایش ۳ بهمن ماه در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می شود.

۳۱۳/۴۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha