چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسین تکمیلی

حوزه/ با صدور حکمی از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی به‌عنوان امام‌جمعه جدید شهرستان شیروان منصوب شد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: حجت‌الاسلام حسین تکمیلی به‌عنوان امام‌جمعه جدید شهرستان شیروان منصوب شد.

وی افزود: با حکم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام تکمیلی در شیروان جایگزین حجت‌الاسلام حسین کوثری شده که تا چند هفته پیش امامت جمعه این شهر را بر عهده داشت.

حجت‌الاسلام آزموده: حجت‌الاسلام تکمیلی اصالتاً اهل شهرستان طبس است و دانش‌آموخته حوزه علمیه قم بوده و سابقه تدریس در حوزه و دانشگاه را دارد و در حال حاضر دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع دکتری رشته مبانی نظری اسلام است.

وی افزود: حجت‌الاسلام تکمیلی، سابقه شش سال امامت جمعه دارد که سه سال آن را به‌عنوان امام‌جمعه شهر پیش قلعه، مرکز بخش مانه در شهرستان مانه و سملقان و سه سال نیز در شهر عشق‌آباد از توابع شهرستان طبس در خراسان جنوبی خدمت کرده است.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار کرد: پیش از این حجت‌الاسلام حسین کوثری امام جمعه شهرستان شیروان بود که پس از ۲۰ سال امامت جمعه دهم آذرماه امسال از خدمات وی تکریم شده بود.

وی گفت: آیین معرفی امام‌جمعه جدید شیروان، جمعه این هفته در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در حکم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری خطاب به حجت‌الاسلام تکمیلی، امام جمعه جدید شیروان ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه سابق این شهر، آمده است: بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و تأیید حضرت آقایان علماء اعلام ایدهم الله تعالی، جنابعالی از طرف مقام معظم ولی فقیه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی به سمت امام جمعه شیروان به مدت سه سال منصوب می‌شوید.

در ادامه این حکم اظهار امیدواری شده است که حجت‌الاسلام تکمیلی ضمن برگزاری این فریضه بزرگ الهی، مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خون‌بار ملت شریف ایران دارند، آشنا ساخته و ضمن دعوت به وحدت و همبستگی، آن‌ها را از تفرقه و اختلاف بر حذر دارد.

این حکم می‌افزاید: امید است روحانیان معظم، اهالی محترم و ارگان‌ها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته و همکاری لازم را در انجام هر چه باشکوه‌تر نماز جمعه در محل داشته باشند.

شایان‌ذکر است، شیروان با ۱۵۷ هزار نفر، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی است که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha