پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابومهدی المهندس

حوزه/ در یکی از شب هایی که در حرم حضرت رقیه(س) مشغول روضه خوانی بودم، دیدم سردار رشید اسلام، ابومهدی المهندس به همراه جمعی از اعضای حشدالشعبی به زیارت حضرت مشرف شدند. تا آن زمان نه ایشان را دیده بودم و نه می شناختم، اما هر انسانی با دیدن حال با صفای ایشان که وجودی سرپا تواضع بود، غبطه می خورد.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به سفر سال گذشته خود به شهر کرمان، و بازدید از روند ساخت ضریح مطهر حرم امام حسین(ع)، گفت: در این سفر بنده از مهندس پلارک که رئیس وقت ستاد بازسازی عتبات بودند و پس از آن سپهبد سلیمانی او را به عنوان مشاور خود به نیروی سپاه قدس برد، درخواستی مبنی بر زیارت حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) ارائه کردم.

وی افزود: بنده همدان و کرمان را به دلیل برادری شهید همدانی و سردار سلیمانی، برادر خوانده هم خواندم و خطاب به مهندس پلارک بیان کردم تا به سبب این برادری، مقدمات حضور روحانیون حاضر در ستاد بازسازی در کشور سوریه و زیارت حرم حضرت رقیه و حضرت زینب را فراهم کند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه این درخواست مورد قبول واقع شد و ۳۰ نفر از روحانیون ۳۰ استان کشور، به این سفر زیارتی مشرف شدند، ابراز داشت: بنده نیز به عنوان مسئول روحانیون استان همدان در ستاد بازسازی عتبات عالیات، در ایام ماه ذی الحجه و عید قربان توفیق حضور در این زیارت را پیدا کردم.

وی با بیان اینکه در طول سفر افتخار قرائت زیارات و روضه خوانی به بنده محول شده بود، خاطر نشان کرد: در یکی از شب هایی که در حرم حضرت رقیه(س) مشغول روضه خوانی بودم، دیدم سردار رشید اسلام، ابومهدی المهندس به همراه جمعی از اعضای حشدالشعبی به زیارت حضرت مشرف شدند. تا آن زمان نه ایشان را دیده بودم و نه می شناختم، اما هر انسانی با دیدن حال با صفای ایشان که وجودی سرپا تواضع بود، غبطه می خورد.

حجت الاسلام فاضلیان با اشاره به اینکه شهید المهندس سعی داشت تا کسی ایشان را نشناسد و متوجه حضورشان در حرم نشود، یادآور شد: زمانی که از طریق اطرافیان، با این مجاهد بزرگ آشنا شدم، انسان با صفایی را دیدم که از همه وجنات او، نور، تقوا و اخلاق ساطع می شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان ابراز داشت: حال و احوال کردن و صحبت چند دقیقه ای ما با این سردار بزرگ اسلام، آن چنان دلنشین بود که حتی با وجود زمانی اندک این ارتباط، حس بسیار خوبی نه تنها به بنده، بلکه به جمع ما منتقل شد.

وی تاکید کرد: قطعا همین تواضع و فروتنی این شهید بزرگ بود که سبب شد تا برای ایشان این چنین تشییع با شکوهی در کشور ما و در عراق برگزار شود و بعد از قرائت نماز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به خاک سپرده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha