پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/آیت الله حسینی بوشهری گفت: در تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی شاهد حضور با شکوه مردم بودیم. دلیل آن این است که این انسان متدین و با ایمان خودش را فدای انقلاب کرده بود. رهبرانقلاب فرمودند« ایشان باتمام وجود به انقلاب عشق می ورزیدند».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری عصر امروز در دیدار جمعی از علمای اهل سنت و شیعه استان سیستان و بلوچستان که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه در قم برگزار شد گفت: یکی از بحث های جدی درمورد روحانیت رسالت این قشر در جامعه است. یکی از پر افتخارترین وظایف، تبلیغ رسالت ها است. عالمان دین کسانی هستند که مبلغ دین و رسالت در موارد اعتقادی، اخلاقی و ... می باشند.  

نائب رئیس جامعه مدرسین با بیان این که هر مُبلغی خصوصیاتی دارد و از جمله آن خدا ترسی است، اظهار داشت: روحانیت در مسیر تبلیغ دین، ملاحظه افراد نمی کند، توقع از مردم ندارد، بلکه همه اهداف روحانیون در این مسیر خدا ترسی است.

 دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اظهارداشت:  وظیفه دیگر مبلغ آن است که مردم را به خدا دعوت کند، نه دعوت به خود. این چنین کسی اهل تقوا، دیندار و با ایمان و عامل به دین است.

امام جمعه قم افزود: نکته دیگر این است که روحانیت مدعی ادامه راه انبیاء الهی است به همین دلیل باید مواظب رفتار و اعمال خود در برخورد با مردم باشد. قرار نیست هر طوری می پسندیم عمل کنیم. بنابراین شریف‌ترین کار را روحانیت دارد که مردم را تبلیغ دین و خدا ترسی می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: رسالت روحانیت در این عصر غیر از این موارد ارائه شده است، و آن وظیفه اجتماعی و خدمت‌گذاری به مردم است. روحانی‌ای موفق است که خود را وقف خدمت به مردم کند. امروز لازم است روحانیت خود را در همه مسائل در کنار مردم ببیند. پای مسئولیت که به میدان آمده مهم این است انسان در میدان کار باشد نه این که خود را از مردم جدا بداند و نظاره‌گر باشد.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودندکه علما چند دسته اند، دسته اول هم خودشان در پرتو علم زندگی می کنند هم مردم از او بهره می برند. این بهترین افراد می باشند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: رسالت دیگر روحانیت این است  که پاسخگوی نیازها و شبهات باشد. هر جا به اسلام هجمه می شود باید به میدان بیاید و پاسخگو باشد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: رسالت سوم در ارتباط با انقلاب است. در تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی شاهد حضور با شکوه مردم بودیم. دلیل آن این است که این انسان متدین و با ایمان خودش را فدای انقلاب کرده بود. رهبرانقلاب فرمودند« ایشان باتمام وجود به انقلاب عشق می ورزیدند»، در عوض رئیس جمهور آمریکا با کمال وقاحت نسبت به او بی‌ادبی و توهین می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: رسالت روحانیت قبل از انقلاب تنها به نماز و مسجد ختم می شد، اما امروز به مراتب رسالت ها سنگین‌تر شده است. بنابراین همه باید قدردان نظام و انقلاب و رهبری باشیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خلیل عبدالله زاده IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    بنده گستاخیهای اخیررامحکوم نموده وبا ولی فقیه زمان ورهبر معظم انقلاب اسلامی ایران امام خامنه ای تجدید بیعت می نمایم.