پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور با بیان اینکه هیئت‌امنا، یک جایگاه صوری و تشریفاتی نیست، به نقش مؤثر آنها در تربیت طلاب تراز انقلاب اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در آیین معارفه هیئت‌امنای جدید مدارس علمیه اندیمشک، با تأکید بر اینکه جایگاه هیئت‌امنا، یک جایگاه صوری و تشریفاتی نیست، تصریح کرد: هیئت‌امنا برنامه‌ریز و ناظر بر روند اجرای برنامه‌های جامع مدرسه علمیه از سوی مدیر است.

وی، گفت: اعضای هیئت‌امنا باید در دو محور درون و برون از حوزه اقداماتی را انجام دهند که نتیجه آن، تقویت آموزشی طلاب و همچنین ارتقاء سطح فرهنگی شهرستان شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با بیان اینکه مدیر مدرسه علمیه، دبیر اجرایی هیئت‌امنای آن مدرسه است، افزود: نقش مدیر مدرسه علمیه در هیئت‌امنا، اجرایی کردن منویات این هیئت بوده و مسئول نظارت از عملکرد مدیر، از جمله وظایف هیئت‌امنا می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، تقویت جایگاه هیئت‌امنای مدارس علمیه را یکی از اقدامات بسیار مطلوب آیت‌الله اعرافی دانست و بیان کرد: تا پیش از دستورالعمل مدیر حوزه‌های علمیه، هیئت‌امنا در مدارس صرفاً یک جایگاه تشریفاتی بود، اما امروزه نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در تربیت طلاب تراز انقلاب پیدا کرده است.

وی با اشاره به اقدامات هیئت‌امنا در محور «درون مدرسه» گفت: هیئت‌امنا باید با کمک مدیر و سایر کادر مدیریتی مدرسه، طلاب را تربیت و با برگزاری کلاس‌های درس، آن‌هم به صورت کیفی، سطح علمی مدرسه را ارتقاء دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، اضافه کرد: در محور «برون مدرسه» هیئت‌امنا باید مکمل و بازوی حوزه‌ها و قرارگاه فرهنگی شهر باشند و بدین ترتیب، مدارس را به سطحی برسانند که در مسائل اجتماعی حضور فعال داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در پایان گفت: تصمیم‌گیری مؤثر در انتصاب ائمه جماعات مساجد شهر، راه‌اندازی مراکز فرهنگی، مطالبه فرهنگی مسئولین در همه ادارات، بخشی از وظایفی است که هیئت‌امنای مدارس علمیه می‌توانند در محور «برون مدرسه» انجام دهند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha