جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان کرد: برخی از نرم افزارهایی که از آثار شخصیت های علمی تولید می شود، هنوز در فضای حاکم بر 20 سال قبل بوده و از امکانات جدید برای بهتر شدن نرم افزارها استفاده نمی شود؛ بهتر است نرم افزارهای دینی و اخلاقی طوری تولید شود که قابل استفاده برای پژوهشگران باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام کاظم دلیری شامگاه دوشنبه در نشست و نقد و بررسی نرم افزار اخلاق اسلامی که در خانه اخلاق پژوهان  جوان قم برگزار شد، عنوان کرد: در منابع دانشنامه اخلاق اسلامی باید بسیار موثق باشد، اما برخی از نسخه های موجود در این نرم افزار از منابع برتر نیست.

وی افزود: در بخش ترجمه های علم الاخلاق ارسطو ترجمه های بسیار بهتری وجود دارد که جا داشت در این نرم افزار باشد، در نسخه های موجود برای کتاب اخلاق ناصری نیز نسخه های بهتری می شد در این نرم افزار وارد کرد.

پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: ما در جهان اسلام آثار اخلاق فلسفی بسیار کم داریم که می توان این کتب را در نرم افزارهای اخلاقی جا داد.

حجت الاسلام دلیری بیان کرد: برخی از نرم افزارهایی که از آثار شخصیت های علمی تولید می شود، هنوز در فضای حاکم بر 20 سال قبل بوده و از امکانات جدید برای بهتر شدن نرم افزارها استفاده نمی شود؛ بهتر است نرم افزارهای دینی و اخلاقی طوری تولید شود که قابل استفاده برای پژوهشگران باشد.

وی اضافه کرد: دسته بندی های موضوعی نرم افزار باید تخصصی تر باشد، به طور مثال برخی از کتب روایی در بخش نقلی جای گرفته و باید در این زمینه ها دقت لازم صورت گیرد؛ همچنین اگر این دسته بندی ها بر مبنای ناشر آثار نیز صورت گیرد، محققان می توانند به اصل اثر و انتشارات آن به صورت راحت تری دست پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha