شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام خدمتی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: اگر بخواهیم به الگوهای دینی و مسلمان درکار مدیریتی اشاره کنیم بهترین الگو سیره و مَسلک شهید سلیمانی ها و طهرانی مقدم ها است که باید مورد توجه مدیران کشور قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوطالب خدمتی در «کرسی ترویجی مدل رهبری در اسلام»، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارکرد: مسلک شهید سپهبد سلیمانی برای ما دانشجویان مدیریت الگوی بسیار خوبی برای تحقیق و پژوهش بوده و الگوی احسن برای مدیران کشور است.

دبیر علمی کرسی ترویجی مدل رهبری در اسلام افزود: دو نوع مسلک مدیریتی در کشور وجود دارد؛ نگاه لیبرالیسمی که امروز آثارش را در جامعه به ویژه در بخش صنعت و علی الخصوص در صنعت خودرو سازی شاهد هستیم، بیش از ۵۰ سال است که در کشور ما صنعت دو نوع نگاه مدیریتی وجود دارد، نگاه امپریالیسمی که در جامعه وجود دارد و آثارش را امروز در اقتصاد و علی الخصوص صنعت خودروسازی می بینیم، صنعتی که بیش از ۵۰ سال است در کشور فعالیت می کند و به دلیل نوع نگاه مدیریتی و الگوی مدیریتی که دارد هیچ پیشرفت، توسعه، ترقی و مهارتی در تولیدات آن شاهد نیستیم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نوع دیگر سبک مدیریتی در کشور سبک و سیره شهید سلیمانی ها و طهرانی مقدم ها است. اگر به صعنت موشکی که قدمت آن به ۳۰ سال هم نمی رسد نگاه کنید، به جهت نوع نگاه و اخلاصی که در مدیریت آن وجود داشته و دارد در کمتر از ۳۰ سال امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدای خود در عرصه صنعت موشکی و دفاعی در دنیا حرفی برای گفتن دارد، لذا مدیران کشور باید از امثال شهید سلیمانی ها و طهرانی مقدم ها الگو بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین خدمتی تصریح کرد: متاسفانه در بحث مدیریت، الگودهی و توجه به الگوهای دینی و حداقل مسلمان کم بوده است و امیدواریم در ابعاد و عرصه های متعدد به سراغ الگوهای دینی خود برویم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha