سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ساکنان هیوستون برای «آشنایی با اسلام و  مسلمانان» گردهم آمدند + تصاویر

حوزه/ در گردهمایی که هر ساله با عنوان «ملاقات با همسایه مسلمان خود» در کتابخانه ای در منطقه هیوستون برگزار می شود، حداقل ۱ هزار شرکت کننده برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و سنن اسلامی شرکت می کنند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» جامعه اسلامی شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا از همسایگان و دیگر غیرمسلمانان برای تعامل متقابل دعوت به عمل آوردند، هدف از این گردهمایی آشناسازی مردم با اسلام و فرهنگ مسلمانان بود.

در مراسم ملاقات با همسایه مسلمان خود که در ۱۸ ژانویه در یک کتابخانه در منطقه هیوستون برگزار شد، ۵۰ داوطلب این رویداد را برپا کرده و غرفه های متعدد اسلام شناسی را برای همشهریان به نمایش گذاشتند.

کایل مک کانکی می گوید: این نشست ها نه تنها ترکیبی از قومیت های مختلف را معرفی می کنند بلکه فرصتی محسوب می شوند که افراد مختلف با همدیگر دیدار کرده و اشخاص متفاوت با خودشان را بهتر بشناسند.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: ما باید راه های بهتری برای دوستی با همسایگان خود یاد بگیریم.

 این رویداد در چند سال گذشته هر ساله برگزار شده و میزبان بیش از ۱ هزار بازدید کننده بوده است. جمعیت زنان آمریکایی هدف شان از برپایی این مراسم این است که به مردم درباره اسلام آموزش داده و اسطوره ها و کلیشه های غلطی را که درباره اسلام و مسلمانان وجود دارند، برطرف سازند.

 روبینا زمانی ، یکی از مسئولان در عمل گفت: در طول این رویدادها ، ما سعی می کنیم تصورات غلط مردم در مورد مسلمانان را از بین ببریم.

وی افزود: ما فرصتی برای دیدار با مسلمانان و سؤال در یک فضای دوستانه ایجاد می کنیم.

این رویداد شامل غذای قومی رایگان ، فرصتی برای نوشتن نام افراد به زبان عربی و  خوشنویسی اسلامی ، نمایشگاه هنری اسلامی ، حناگذاری و فرصتی برای زنان برای یادگیری درباره حجاب و امتحان کردن آن است.

سخنرانان این نشست شامل دکتر مت براون ، استادیار خانواده درمانی در دانشگاه هیوستون-کلیرلیک ، به همراه کمال ال مکی امام جماعت از مرکز اسلامی کلیرلیک بودند.

براون گفت تعامل با همکاران مسلمان ، احساس او را نسبت به مسلمانان مثبت کرده و دیگران را ترغیب کرده است که نه تنها با همسایگان مسلمان بلکه با هر کسی که از نظر آنها متفاوت باشد ، به تعامل و گفتگو بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha