سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نقش موثر «پناهگاه اتوبوسی» مسلمانان برای بی خانمان ها در تورنتو

حوزه/ مسلمانان تورنتوی کانادا موفق شدند با ایجاد یک «پناهگاه اتوبوسی» تغییر قابل توجهی در زندگی بی خانمان ها ایجاد کرده و در زمستان 2019 به بیش از 1 هزار نفر خدمت رسانی کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» در حالی که شهر تورنتو همچنان درگیر بحران فزاینده بی خانمانی است ، یک موسسه خیریه محلی و یک گروه جوانان مسلمان گردهم جمع شده اند تا به افرادی که در خارج از خانه می خوابند کمک رسانی کنند.

امسال طبق گزارشات ، 2.2 بی خانمان به طور متوسط ​​در هفته جان می دهند.

اعضای انجمن جوانان مسلمانان کانادا، یک سازمان عام المنفعه دینی در این کشور اقدام به خرید یک اتوبوس کرده و با تغییر کاربری آن را به پناهگاه سیاری برای نیازمندان تبدیل کرده اند.

به گزارش تایمز ، داوطلبان مسلمان در خیابان های مرکز شهر تورنتو در حال رانندگی هستند تا به بی خانمان های این شهر پناه دهند.

ندیم فاروقی مدیر این انجمن گفت:  این وسیله نقلیه در ماه های سرد زمستان در منطقه تورنتو کار خواهد کرد و در زمان های غیر از زمستان نیز برای آموزش و رویدادهای جمع آوری کمک های مالی از آن استفاده خواهد شد.

فاروقی ، مدیر پروژه پناهگاه اتوبوسی گفت: این اتوبوس در دسامبر 2019 به بیش از 1000 نفر خدمت کرده است. دارای 20 تختخواب ، آشپزخانه ، فضای استراحت ، انبارداری ایمن ، حمام و وای فای نیزمی باشد.

اتوبوس شبانه از ساعت 8 شب تا 8 صبح با یک راننده داوطلب و سرایدار کار می کند. این داوطلبان وسایل بقا را برای بی خانمان ها فراهم می کنند.

 سازمان دهندگان می گویند که به نظر می رسد این اتوبوس از نوع خود در کانادا بی نظیر باشد.

گفتنی است بی خانمانی در تورنتو به ویژه در سرمای شدید زمستانی و بارش شدید در سطح شهر، کار بسیار دشواری است.

گرچه پناهگاه ها تمام تلاش خود را انجام می دهند ، اما اغلب پر ازدحام هستند. حدود 9،200 بی خانمان در تورنتو زندگی می کنند.

این درحالی ست که براساس آمارهای بهداشت عمومی تورنتو، نزدیک به 100 نفر از کسانی که با بی خانمانی دست و پنجه نرم می کنند، در سال 2017 در تورنتو جان خود را از دست دادند و این رقم در سال 2018 به 92 نفر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha