جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فعالان مدنی «روز مسلمان» را در پایتخت کنتاکی برگزار می کنند

حوزه/ به گفته نماینده شورای روابط اسلامی آمریکایی در کنتاکی، بودجه و مدیریت برنامه های روز مسلمان در کنتاکی کاملا توسط مسلمانان تامین شده و دولت ایالتی آمریکا هیچ دخالتی در آن ندارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wkyufm، فردا چهارشنبه 22 ژانویه 2020، بزرگداشت « روز مسلمان» در شهر فرانکفورت در ایالت کنتاکی آمریکا برگزار خواهد شد.

از برنامه های این روز، بازدید مسلمانان از ساختمان های دولتی، قانونگذاری و دیدار با نمایندگان و همچنین برپایی نماز جماعت خواهد بود.

قطعنامه ای در مجلس نمایندگان کنتاکی برای حمایت از این رویداد اعلام می کند که جامعه مسلمانان «کمک موثری در سلامتی و رفاه اقتصادی کنتاکی هستند، دستاوردهای زیادی در رشته های مختلف به عنوان جمله پزشک ، استاد دانشگاه، کارکنان، صاحبان مشاغل کوچک و ... داشته و در بسیاری حرفه های دیگر فعالیت می کنند. »

وحیده محمد رئیس شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) شعبه کنتاکی در مصاحبه با خبرنگاران گفت که این رویداد یک گردهمایی دولتی محسوب نمی شود.

محمد گفت:  که این برنامه به صورت 100 درصدی توسط جامعه مسلمانان کنتاکی تامین مالی و برنامه ریزی شده است و هیچ بودجه ای خارج از جامعه مسلمانان کنتکای برای برپایی مراسم ها ارائه داده نشده است.

محمد همچنین افزود: این رویداد به منظور آموزش مسلمانان و جذب هر چه بیشتر آنها در دولت ، خواه به منظور رسیدگی به مشکلات و معضلات خاص یا شرکت در فعالیت های سیاسی طراحی شده است.

بازدید کنندگان مسلمان همچنین قصد دارند از قوانین خاصی ، از جمله قوانین قوی تر ضداسلام هراسی، دفاع کنند. این گروه از همچنین فرماندار ایالتی دعوت کرده اند تا با آنها ملاقات کند.

کنتاکی 37 مسجد و سه مدرسه اسلامی دارد. تعداد مسلمانان در کنتاکی از دهه 1960 به طرز چشمگیری افزایش یافته و پس از آن هر دهه دو برابر شده است.   یکی از مشهورترین مسلمانان جهان ، بوکسور بزرگ، محمد علی اهل کنتاکی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha