پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمیدرضا مهدوی ارفع

حوزه/ حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: اگر انسان بخواهد فرزندانش دچار معضلات اجتماعی نشوند و آسیب نبینند، باید تربیت درست را از نقطه آغازین زندگی شروع نماید، خود را همسو با آرمان‌های دینی نماید و دغدغه دین و اسلام و مسلمین را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام مهدوی ارفع شامگاه دوشنبه، در شبستان امام خمینی(ره) اظهار داشت: نحوه مدیریت خانواده توسط حضرت زهرا سلام‌الله علیها یکی از ممتازترین جلوه‌های این بانوست که قابل الگوگیری برای تمامی خانواده‌ها می‌باشد.

وی افزود: حضرت زهرا سلام‌الله علیها به همراه همسر و فرزندان خود هم به‌صورت فردی در محضر الهی عبادات خالصانه داشتند و هم در خصوص تربیت فرزندان و همسر داری یک خانواده همفکر و همراه داشتند. آنها هم در قله خدمت‌رسانی به بشریت و جامعه پیشتاز بودند و عالی‌ترین خصال اجتماعی را کسب نمودند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: دستگیری از مستمندان، کمک به مساکین و فقرا، اهتمام به امور ایتام و مسلمین و… این خانواده به‌صورت فردی و دسته‌جمعی قابل الگوگیری است.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع یادآور شد: کسانیکه اهل انفاق و کمک به مستمندان هستند، هیچ‌گاه این امور را بر عهده کمیته امداد و مؤسسات خیریه واگذار نمی‌کنند بلکه به‌شخصه در این راه قدم برداشته و کوتاهی نمی‌کنند و در کنار این‌گونه ارگان‌ها خود نیز کمک می‌کنند.

وی در ادامه گفت: توصیه‌های حضرت علی علیه‌السلام به فرزندشان امام حسن علیه‌السلام مصداق بارز تربیت شگفتی‌آفرین این خانواده الهی است، به‌گونه‌ای که حضرت در این نامه کاملاً عالم برزخ و قیامت و تهیه زاد و توشه را تبیین می‌کنند و می‌فرمایند انسان باید زاد و توشه‌اش را بر عهده مستمندان بگذارد تا در قیامت جبران شود. ایشان سفارش می‌کنند تا می‌توانید به فقرا انفاق نمایید که کمک به مستمندان راه نجات در قیامت است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حضرت علی و حضرت زهرا سلام‌الله علیهما دائماً به فرزندان خود توصیه می‌نمودند که به فقرا و مستمندان کمک نمایید و آن‌ها بر طبق این‌گونه اعمال تربیت می‌کردند.

وی افزود: اگر انسان بخواهد فرزندانش دچار معضلات اجتماعی نشوند و آسیب نبینند، باید تربیت درست را از نقطه آغازین زندگی شروع نماید، خود را همسو با آرمان‌های دینی نماید و دغدغه دین و اسلام و مسلمین را داشته باشد.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع تأکید کرد: بی‌تفاوتی و عدم اهتمام به امور و مشکلات دیگران و غرق شدن در مادیات و منافع شخصی انسان را به سمت مسیر نادرست سوق خواهد داد؛ خانواده‌ای که فقط دغدغه‌اش امور مالی باشد، روی آرامش نخواهد دید.

وی یادآور شد: حضرت علی و حضرت زهرا سلام‌الله علیهما به‌گونه‌ای در درون خانواده فرزندان خود را تربیت‌کرده‌اند و به‌گونه‌ای تکلیف اجتماعی خود را انجام داده‌اند که قرآن کریم از آن‌ها به‌عنوان یک خانواده الگو نام می‌برد و صفات بارز آن‌ها را بازگو می‌نماید.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: جنس دغدغه‌های خانواده فاطمی و علوی الگوگیری است و با دیگران فرق می‌کند؛ چراکه انسانیت، جامعه، اسلام، دین، همسایه، فقرا و… دغدغه این خانواده است. زمانی که اهداف و آرمان‌ها بزرگ و الهی باشد، مسائل دیگر در منظر انسان حقیر می‌شود، چراکه آرمان‌گرایی دینی روح انسان را بزرگ می‌کند و تربیت بر اساس آرمان‌گرایی حقیقی می‌تواند انسان را به کمال برساند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha