جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار حاجی زاده

حوزه/ استاد حوزه همدان گفت: در اتفاقات روزهای اخیر داخل کشور نیز، درست است که سربازی مرتکب یک خطای انسانی شده است، اما نباید فراموش کنیم که منشا این اتفاقات، فتنه انگیزی کفار بود.

حجت الاسلام عباس موسیوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به اتفاقات هفته های اخیر در کشور، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام در سال دوم هجری، زمانی که اسلام هنوز نو پا بود، گروهی را به عنوان نیروهای اطلاعاتی تشکیل دادند تا اطلاعاتی در مورد کاروان‌هایی که به سمت مکه در حال حرکتند را، کسب کنند.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) استان همدان افزود: این افراد به کاروانی که به سمت مکه در حال حرکت بود، مشکوک شدند و متوجه شدند که این کاروان قصد فتنه انگیزی در مکه دارند.

حجت الاسلام موسیوند با بیان اینکه این اتفاق در اواخر ماه رجب که از ماه های حرام است رخ داد، یادآور شد: نیروهای اطلاعاتی سپاه اسلام، از طرفی چون در ماه حرام بودند، نمی توانستند به جنگ بپردازند؛ اما از طرفی نیز اگر به این کاروان اجازه ورود می‌دادند، آنها وارد محدوده حرم می‌شدند، که در محدوده حرم نیز جنگیدن حرام است.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه پیامبر گرامی اسلام(ص) اجازه جنگ نداده بودند، درگیری به وجود آمد و سپاه اسلام به پیروزی دست پیدا کرد، اما زمانی که این افراد به خدمت پیامبر(ص) رفتند، ایشان به شدت از این اقدام نیروهای اطلاعاتی عصبانی شدند.

مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه آیه ۲۱۷ سوره بقره در همین زمان نازل شد، گفت: این آیه نگاه خداوند و قرآن است که به پیامبر می فرماید، درست است که جنگیدن در ماه حرام گناه است بزرگ، اما مقابل راه خدا را بستن و کافر شدن به خدا گناه بزرگتری است.

وی با تاکید بر اینکه فتنه انگیزی کفار از جنگیدن در ماه حرام خطرناک‌تر است، ابراز داشت: در اتفاقات روزهای اخیر داخل کشور نیز، درست است که سربازی مرتکب یک خطای انسانی شده است، اما نباید فراموش کنیم که منشا این اتفاقات، فتنه انگیزی کفار بود.

این استاد حوزه با بیان اینکه کفار آنقدر با شما می‌جنگند تا شما را از دینتان بیرون کنند و تبدیل به کافر شوید، اظهار کرد: باید این سوال را مطرح کنیم که در آن زمان که سرباز پیامبر اشتباه کرد، آیا می‌شود گفت که پیامبر اشتباه کرده بودند؟

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) استان همدان تاکید کرد: اشتباهی رخ داده است و قطعا خطای بزرگی هم بوده، البته باید بررسی دقیق تری بر روی این موضوع صورت گیرد و نقش دشمن در فرضیات مطرح شده را مشخص کنیم، اما در کنار همه این موضوعات باید حواسمان را جمع کنیم تا در نقشه دشمن گرفتار نشویم و در میدان آنها بازی نکنیم.

حجت الاسلام موسیوند با اشاره به عذرخواهی سردار حاجی زاده، ادامه داد: سربازی مرتکب اشتباه شد، اما سرداری سینه ستبر کرد و با معذرت خواهی آبروی خودش را با خدا معامله کرد.

وی، بصیرت افزایی در جامعه را وظیفه طلاب دانست و گفت: متاسفانه عده ای همان حرف هایی را مطرح می کنند که از حلقوم دشمنان و کفار مطرح می شود و لذا ذکر این نکته ضرورت دارد که باید بدانیم آمریکا همان دشمن قسم خورده است که سردار سلیمانی را به شهادت رساند و تهدید کرد که ۵۲ نقطه کشور را خواهد زد.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه باید از قرآن درس بگیریم، یادآور شد: در آخر زمان امتحانات پشت سر هم می‌آید و رفته رفته بزرگتر هم می‌شوند، بنابراین بزرگترین و بهترین دعایی که می‌توانیم داشته باشیم این است که از خداوند بخواهیم، در نگهداری از دین خدا ثابت قدم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha