سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
قرآن کریم برترین کتاب عدالت

 حوزه/ رئیس اداره امور قرانی  اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از اعلام رتبه های  اول تا دوازدهم تیم های قرانی شهرستانها در چهل و دومین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل  و مفاهیم قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مهدی طاهری، صبح امروز در جمع خبرنگاران در اداره کل اوقاف اصفهان اظهار داشت :با توجه به آیه کریمه شریفه "فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرَاتِ" این اداره جهت ترغیب و تشویق هرچه بیشتر ادارات و به منظور تقدیر از شهرستانهای برتر در برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله شهرستانی و استانی، رتبه ها و مقامهای کسب شده را به صورت تیمی  تفکیک  کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد :هر شهرستان یک تیم قرآنی محسوب گردیده  و مقام ها و رتبه های کسب شده بر اساس تعداد و امتیاز کسب شده در رشته های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم، اذان و دعا خوانی استان محاسبه شده است.

طاهری در ادامه افزود : شهرستان های اصفهان ناحیه ۱  با کسب امتیاز ۶۲۰، اصفهان ناحیه ۲ با امتیاز ۶۱۰ و کاشان با امتیاز ۵۸۵ به ترتیب از مقام های اول تا سوم را کسب نمودند که شامل  تقدیر ویژه هستند .

وی  خاطر نشان کرد : شهرستان های خمینی‌شهر با کسب  امتیاز ۳۶۵، آران و بیدگل با کسب امتیاز ۲۶۰ و نجف آباد با کسب امتیاز ۲۰۰ به ترتیب مقام های چهارم تا ششم را کسب نموده  و حائز تقدیر هستند.

 حجت الاسلام طاهری  در ادامه  در مورد رتبه های شهرستان های  دیگر افزود : برخوار  با امتیاز ۱۵۰ رتبه هفتم، شاهین شهر با امتیاز ۱۴۰ رتبه هشتم، جلگه   و جرقویه  با امتیاز ۱۰۰ رتبه نهم،  گلپایگان  با امتیاز ۷۰ رتبه دهم، بادرود و فریدن با امتیاز ۵۰ رتبه یازدهم و  لنجان و مبارکه  با  امتیاز ۳۰ رتبه  دوازدهم را کسب کردند.

رئیس  اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان  گفت: از آنجایی که رتبه های احراز شده  متسابقین شهرستانها بسته به آموزش های لازم نخبگان قرآنی و ارتقا سطح کیفی و کمی مسابقات  توسط ادارات  بوده  ضروری است که  مسؤلین با مشارکت در برنامه های آموزشی شهرستان گامی در راستای بهبود وضعیت قرآنی بردارند.

لیست مقام های اول تا دوازدهم تیم های قرآنی شهرستانها در چهل و دومین  دوره مسابقات 
 حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم 
ردیف نام شهرستان مقام امتیاز تعداد مقام های اول تعداد مقام های دوم تعداد مقام های سوم 
۱ اصفهان ناحیه یک اول ۶۲۰ ۴ ۳ ۶
۲  اصفهان ناحیه دو دوم ۶۱۰ ۳ ۶ ۳
۳ کاشان سوم ۵۸۵ ۶ ۳ ۱
۴ خمینی شهر چهارم ۳۶۵ ۱ ۳ ۴
۵ آران وبیدگل پنجم ۲۶۰ ۱ ۲ ۳
۶ نجف آباد ششم ۲۰۰ ۱ ۱ ۰
۷ برخوار هفتم ۱۵۰ ۱ ۰ ۱
۸ شاهین شهر هشتم ۱۴۰ ۲ ۰ ۰
۹ جلگه و جرقویه نهم ۱۰۰ ۱ ۰ ۱
۱۰ گلپایگان دهم ۷۰ ۱ ۰ ۰
۱۱ بادرود یازدهم ۵۰ ۰ ۱ ۰
۱۲ فریدن یازدهم ۵۰ ۱ ۰ ۰
۱۳ لنجان دوازدهم ۳۰ ۰ ۰ ۱
۱۴ مبارکه دوازدهم ۳۰ ۰ ۰ ۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha