پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت علی

حوزه/ شرکت کننده بخش شعر کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) گفت: خداوند متعال تمام صفات الهی را به حضرت علی (ع) منتقل کرده است و ایشان به عنوان یک شخصیت کامل در تمام جوامع بشری معرفی شده است.

مصطفی هادوی متخلص به (شهیر اصفهانی) به بهانه برگزاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی حضرت علی(ع) در اصفهان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراصفهان در اصفهان اظهار داشت: در مقام و شخصیت حضرت علی (ع) اشعاری سروده‌ام. در مقام حضرت علی (ع) از قول ابو علی سینا فیلسوف شرق آمده است« حضرت علی (ع) در بین مردم حکم عقل را دارد در میان حواس ظاهره و این بدین معنا است که علی (ع) به عنوان یک عقل در جهان معنا معرفی شده است.

وی تصریح کرد: خداوند متعال تمام صفات خود را به حضرت علی (ع) منتقل کرده است و ایشان به عنوان یک شخصیت کامل در تمام جوامع بشری معرفی شده است.

شرکت کننده بخش شعر کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی حضرت امیرالمومنین (ع) ادامه داد: در مقام و شخصیت حضرت علی (ع) همین بس که " هرگز نرود مهر علی در دل ما، با یاد علی سرشته آب و گل ما؛ گر یک نفس از یاد علی دور شوری، ای وای به ما و عمر بی حاصل ما"

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) را باید در چند بعد شناخت که کتاب نفیس نهج‌الیلاغه، در میدان‌های جنگ و در محراب عبادت این ابعاد است. اگر علی (ع) را در مقام رفتار و کردار بشناسیم به معنای واقعی به معرفت علوی رسیده‌ام.

گفتنی است، حاصل کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی (ع) که با هدف شناخت فضائل و ویژگی های آن امام همام برگزار شد، ۶۹ پایان نامه، ۴۷۵ مقاله، ۳۰۵ شعر و ادبیات، ۱۳۱ کتاب و ۱۰۲ هنرهای تجسمی به دبیرخانه این کنگره است و تاکنون ۱۴ جلد از این مقالات به چاپ رسیده و قرار است مراسم اختتامیه نمایشگاه آثار هنری این کنگره امروز  در نگارخانه امام خمینی(ره) برگزار شود.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha