چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی در جریان سفر به کشور سوریه با حجت الاسلام غریب رضا نماینده مجمع تقریب مذاهب اسلامی در سوریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جریان سفر به کشور سوریه با حجت الاسلام غریب رضا نماینده مجمع تقریب مذاهب اسلامی در سوریه دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی در این دیدار ضمن قدردانی از دستاوردهای مجمع جهانی تقریب مذاهب، تاکید کرد: تفرقه کلید تمام شرارت ها مانند ظلم و عقب ماندگی و تخریب و دشمنی در جوامع بشری است و تمام این شرور در اتاقی است که کلید آن تفرقه است.

وی تاکید کرد: وحدت اسلامی در سایه اهل بیت علیهم السلام اتفاق می افتد؛ چراکه محبت و ولایت آنها می تواند امت اسلامی را جمع کند و حضرت فاطمه زهرا در سخنرانی مشهور خود در مسجد نبوی در جمع مهاجران و انصار بر این واقعیت تاکید کردند که «اطاعت از ما موجب سامان یافتن مسلمانان و پیشوایی ما موجب ایمنی از تفرقه است».

عضو خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود سب صحابه و همسران پیامبر را محکوم دانست و در این زمینه به فتوای فقهای شیعه مانند مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در فتوای ایشان آمده است: که دشنام دادن به اصحاب رسول خدا(ص) از اعتقادات امامیه نیست و دشمنان اهل بیت هستند که این راه را برای ایجاد تفرقه و فتنه انگیی در صفوف مسلمانان باز کرده اند و حتی اهل بیت نیز موجب بی احترانی و اهانت این دشنام دهندگان قرار گرفته اند و از سوی دیگر اهل بیت(ع) پیروان خود را از دشنام گویی نهی کرده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ائمه شیعه پیروان خود را با ارزش هایی همچون مهربانی و رافت و برادری دینی تربیت کرده اند و به آنها در مورد تفرقه و دودستگی و اختلاف با مسلمانان هشدار داده اند و ااینکه همه باید به حبل الله یعنی قرآن و اسلام و دین تمسک جویند و به تمام بشریت احترام بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha