شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست هم اندیشی

معاون آموزش مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان، فراگیری علوم و معارف دینی و عمل بر طبق آن را تضمین کننده سعادت انسان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، جلسه هم اندیشی معاون آموزش مدرسه علمیه و عالی الزهر(س) گرگان و مسئولین انجمن های فنی و حرفه ای شهرستان گرگان در این مدرسه، با هدف تبیین ضرورت فراگیری احکام و معارف دینی و ارتقای سطح فرهنگی هنری انجمن های فنی و حرفه ای برگزار شد.

خانم دوست محمدیان در این جلسه، شناخت عمیق دین و انتقال آن به دیگران را از اهداف حوزه های علمیه دانست و افزود: فراگیری علوم و معارف دینی و عمل بر طبق آن تضمین کننده سعادت انسان است و کسی که اسلام را به عنوان دین خود بر می‌گزیند، باید برنامه‌های آن را به طور کامل در همه قلمروهای زندگی خود پذیرفته و رفتار و عملکردش را مطابق با احکام دین تنظیم نماید.

معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان خاطرنشان کرد: انسان باید در همه حرکات و سکنات با بصیرت و بینائی قدم بردارد، در غیر اینصورت در رسیدن به هدف های دنیوی و اخروی با ناکامی و شکست مواجه خواهد شد، امیرمومنان علی(علیه السلام) می فرمایند: «هیچ حرکتی و فعالیتی نیست مگر آنکه انسان در انجام آن به علم و معرفت نیاز دارد».

دوست محمدیان با تاکید بر همراه بودن آموزش با تربیت و نیز سوق دادن افراد به سوی خداشناسی و خدامحوری، اضافه کرد: لازمه رسیدن به این مهم در مرحله اول، شناخت و معرفت خود است تا بتوان مُعَرِّف و مروج دین شد.

وی در پایان ضمن تبیین روند برنامه های آموزشی و فرهنگی مجموعه حوزوی الزهرا(س)، بار دیگر بر گسترش معارف دین و فرهنگ اهل بیت(ع) تاکید کرد و خطاب به حاضران گفت: علاوه بر ایجاد ارتباط تنگاتنگ با مربیان و متربیان خود، در راستای تربیت اخلاقی آنان نیز برنامه داشته باشید.

از مصوبات این جلسه، برگزاری جلسات آموزشی احکام و معارف متناسب با هر یک از انجمن ها اعم ازصنف آرایشگران، خیاطان و ... توسط کارشناسان مجموعه حوزوی الزهراء(سلام الله علیها) بود.    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha