جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباس اسکندری

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: مجمع متولیان وقف استان قم با هدف همفکری و هم‌افزایی و تبادل نظر میان آنها ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نشست هم اندیشی همایش متولیان وقف در استان قم با اشاره به آموزه‌های دینی اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام اظهار کرد: خط اصیل اسلام و رسالت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم، مذهب شیعه بوده و بر همین مبنا، سرمایه عمر و روابط اجتماعی ما تنظیم می‌شوند.

وی افزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی، پدیده‌ای بود که به ما نشان داد انسان‌ها می‌توانند با رعایت همه دستورات الهی، به گونه‌ای زندگی کنند که با دیگران تفاوت داشته باشد و به سعادت و آبرو در دنیا و آخرت دست یابند، البته این فرصت در اختیار همگان قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه خداوند سعادت و شقاوت انسان‌ها را در اختیار خودشان نهاده است گفت: افرادی هستند که با اعمال متفاوتشان، الگویی برای مردم خود و دیگر ملت‌ها می‌شوند، امروز مردم ایران با دیگر جوامع متفاوت هستند و به الگویی کامل برای تمام آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: کسانی که اموالشان را در راه رضای الهی وقف می‌کنند یا اینکه عمرشان را وقف کارهای نیک می‌کنند هم جزو انسان‌هایی به شمار می‌روند که متفاوت با دیگران عمل کرده‌اند، توفیقی که نصیب هر کسی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به اهمیت تشکیل مجمع متولیان وقف در استان قم گفت: این مجمع می‌تواند زمینه‌ساز برگزاری جلسات منظم و تبادل نظر میان متولیان باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: یک جمع منسجم بهتر می‌تواند از حقوق موقوفات دفاع کند تا زمانی که متولیان به صوررت انفرادی بخواهند عمل کنند.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی متولیان وقف می‌تواند در اجرای بهتر و کامل نیت واقفان هم موثر باشد گفت: موقوفاتی وجود دارند که دارای نیت‌های یکسان هستند بنابراین می‌توان با تجمیع آنها، کار بزرگ‌تری انجام داد و نفع بیشتری به جامعه رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری تصریح کرد: شکل‌گیری مجمع متولیان وقف استان قم ظرفیت‌های دیگری را هم به وجود می‌آورد از جمله اینکه پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری را ارتقا می‌دهد تا شاهد اقدامی در سطح استان باشیم که این امر موجب درآمدزایی بیشتر موقوفات هم خواهد شد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha