جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه اخیر فرموند: «تنها راه نجات ملت قوی شدن است». هر کسی به اندازه خود سهمی داشته باشد، دانش آموزان با درس خواندن و سبک زندگی می توانند خود را قوی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری ظهر امروز در جمع دانش آموزان مدرسه طوبی شهر چغادک اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خطبه های اخیر خود وقایع اخیر را ایام الله نامیدند، یوم الله روزی است که دست قدرت الهی نشان داده می شود و خداوند قدرت خود رابه بندگانش نشان می دهد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی، گفت: با همه عظمتی که ملت ایران برای این شهید بزرگ قائل شدند باز هم ممکن است که افرادی باشند که سختشان باشد کلمه اسطوره تاریخی را برای او بیان کنند اما قطعا در آینده از وی به عنوان اسطوره یاد خواهند کرد.

امام جمعه چغادک با اشاره به هجمه های فرهنگ و جنگ روانی دشمن در فضای رسانه ای گفت: در دوره فعلی که ابزارهای مختلف فضای مجازی و غیر مجازی وجود دارد آن قدر تبلیغات منفی است که قاعدتا مسائل دینی و ایثار و شهادت طلبی باید به حاشیه گذاشته شود، اما در چنین دوره ای که فضای بسیار آلوده ای برای بشر ایجاد شده که بشر را فرد مبتذل کنند و اخلاق انسان را تحت تاثیر قرار دهند و او را تبدیل به انسانی منحط کنند و نیز روح انسانیت را در انسان ها بمیرانند، افرادی پیدا می شوند ۲۰ ساله یا حدود ۲۵ ساله همچون شهید حججی که ذهنشان درگیر مساله ای می شود که کسی فکرش را نمی کند و برای دفاع از دین و میهن فرسنگ ها آن طرفتر از مرزهای کشور بجنگند و به شهادت برسد.

حجت الاسلام خدری ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی باعث شد تمام ملت در عراق و ایران به احترام این شخصیت به پا خیزند و از مرجع تقلید ۸۰ ساله تا کودک چهارساله، از اقوام مختلف زن و مرد و با تفکرات سیاسی مختلف قیام کنند و به صحنه بیایند.

امام جمعه چغادک با اشاره به حضور باشکوه ملت ایران در تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی، گفت: نزدیک به ۲۵ میلیون نفر در تشییع پیکر این شهدا در جای جای کشور یک ایام الله را رقم زد و اگر بخواهیم همه مراسماتی که در کشور برای بزرگداشت این شهید برگزار شد را ببینیم جمعیتی حدود ۵۰ میلیون نفری را می توان تصور کرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر اظهار کرد: در این فضای پر از عوامل تخریب اخلاق و انسانیت و دنیای مادی فاسدی که وجود دارد این همه انسان به احترام چنین شخصیتی بلند شدند و ابراز احساسات کنند. معنویت، احساس و اخلاصی که سردار سلیمانی بود همه باعث شد که در بین مردم محبوب باشد، اینها همه رازهایی است که در دل انسان وجود دارد، خداوند باعث می شود که این دل ها منقلب و متحول شود.

وی با بیان اینکه شهدایی همچون سردار سلیمانی رفتند تا ما امنیت داشته باشیم گفت: الحمدلله در کشور این امنیت تامین است چون خون شهید بوده است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه باید آرمان ما مشخص باشد، گفت: هر چقدر دنیا تغییر کند و مدرن تر شود دو خط وجود دارد که از بین نمی رود، اینکه آیا هابیلی هستیم یا قابیلی، حسینی هستیم یا یزیدی، این تکلیف را باید با خود روشن کنیم. اگر آرمان را شناختیم و فهمیدیم که خداوند این مسیر را حمایت می کند باید آن را ادامه دهیم، هرچند مسیر سختی دارد ولی بر سختی های آن صبوری ورزید.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه در جبهه جنگ نرم با اینکه جبهه حق هستیم اما ضعیفیم گفت: شما دانش آموزان باید این ضعف ها را جبران کنید. دشمن با رسانه ها حضور ۵۰ میلیونی را چند هزار نفر جلوه می کند و از آن طرف حضور چند صد نفری کسانی که به حاج قاسم اهانت می کنند را طوری وانمود می کند که انگار هشت میلیون نفر آمدند و ضد سپاه و به ارزش ها اهانت کردند.

وی با اشاره به قدرت نظامی ایران در جنگ سخت و پاسخ کوبنده در موشک باران پایگاه نظامی آمریکا در عراق گفت: این ضربه طوری بود که رئیس جمهور آمریکا تا ۱۹ ساعت پس از آن نمی دانست چه واکنشی نشان دهد. ما در حوزه جنگ سخت و نظامی مشکلی نداریم اما مشکل ما در جنگ رسانه ای است که رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه اخیر که بسیار باشکوه بود فرموند: «تنها راه نجات ملت قوی شدن است». هر کسی به اندازه خود سهمی داشته باشد، دانش آموزان در درس خواندن و سبک زندگی می توانند خود را قوی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha