جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لطف‌ الله دژکام - امام جمعه شیراز

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی از افتخارات جهان اسلام و جامعه بین الملل است که طلاب استان فارس باید نوآوری ها، سبک تألیف و تعلیم این مرجع تقلید را به خوبی معرفی نموده و از آن استفاده نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام در جلسه طلاب و فضلای استان فارس که ظهر امروز در مدرسه أمیرالمؤمنین (ع) قم برگزار شد، به روایتی از حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این حدیث فرمودند: «مَنْ أَصْعَدَ إِلَی اَللَّهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ أَهْبَطَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَیْهِ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ/ کسی که عبادت پاک و خالص خود را به بالا بفرستد، خداوند عزیز و جلیل، بهترین مصالحش را بر او نازل می‌گرداند».

وی ابراز داشت: یکی از ویژگی های شهید حاج قاسم سلیمانی، اخلاص ایشان بود که رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تأکید داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان ساخت: با حضور حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی به عنوان مدیر حوزه علمیه فارس، شاهد حرکت خوبی در سطح حوزه علمیه استان هستیم که امیدواریم این حرکات استمرار پیدا نماید.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: یکی از مسائلی که به دنبال آن هستیم، راه اندازی «تشکل طلاب فارس» است؛ چراکه طلاب این استان از زمان مرحوم آیت الله العظمی بروجردی خوش می درخشیدند و ایشان نیز بیان می کردند که «طلاب شیراز خوب کار می کنند و هیچ توقعی از ما ندارند» که سخن بزرگی از زبان این زعیم بزرگ حوزه درباره طلاب شیراز است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام بیان داشت: در گذشته هیأت امنایی در محضر آیت الله العظمی مکارم شیرازی بوده اند که اکثر این هیأت از دار دنیا رفته اند و خدمت این مرجع تقلید بیان کرده ایم که این هیأت امنا مجددا بازسازی شود تا منشأ برکات برای طلاب و فضلا گردد.

وی در پایان اظهار داشت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی از افتخارات جهان اسلام و جامعه بین الملل است که طلاب استان فارس باید نوآوری ها، سبک تألیف و تعلیم این مرجع تقلید را به خوبی معرفی نموده و از آن استفاده نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha