پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حدائق - شیراز

حوزه/ مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گفت: نگاه حوزه باید در تبلیغ تغییر کند؛ نباید منتظر باشیم به دنبال ما بیایند؛ بلکه خود ما باید به دنبال تبلیغ دین برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق در جلسه طلاب و فضلای استان فارس که ظهر امروز در مدرسه أمیرالمؤمنین (ع) قم برگزار شد، گفت: مرحوم پدر ما بیان می کردند که در سال ۱۳۳۶ حاج روح اللهی در قم حضور داشتند که در توصیه خود به طلاب بیان می کردند: «آقایان طلاب، اگر طلبه شدید و در این راه آمدید، برای خدا کار کنید و درس بخوانید و دستگیری کنید و با سختی ها بسازید؛ لحظه به لحظه این کار عبادت است».

وی اظهار داشت: رمز موفقیت، اخلاص است و قرآن کریم نیز به این مسئله اشاره کرده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) به روایتی از رسول گرامی اشاره کرد و ابراز داشت: حضرت در این حدیث فرمود: اَوْصانی رَبّی بِتِسْع: اَوْصانی بِالاْخْلاصِ فِی السِّرِّ وَ الْعَلانِیَةِ، وَ الْعَدْلِ فِی الرِّضا وَ الْغَضَبِ، وَ الْقَصْدِ فِی الْفَقْرِ وَ الْغِنی، وَ اَنْ أعْفُوَ عَمَّنْ ظَلَمَنی، وَ أعطِیَ مَنْ حَرَمَنی، وَ أصِلَ مَنْ قَطَعَنی، وَ اَنْ یَکُونَ صُمْتی فِکْراً، وَ مَنْطِقی ذِکْراً، وَ نَظَری عِبْراً/  پروردگار متعال، مرا به ۹ چیز سفارش نمود: اخلاص در آشکار و پنهان، دادگری در خوشنودی و خشم، میانه روی در نیاز و توانمندی، بخشیدن کسی که در حقّ من ستم روا داشته است، کمک به کسی که مرا محروم گردانده، دیدار خویشاوندانی که با من قطع رابطه نموده اند، و این که خاموشیم اندیشه و سخنم، یادآوری خداوند؛ و نگاهم عبرت و پند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق با اشاره به اینکه این روایت باید ابزار کار یک طلبه و یک مسلمان باشد، خاطرنشان ساخت: اخلاص سبب شد شهید حاج قاسم سلیمانی به این درجه و عزت برسد و رهبر انقلاب نیز فرمود بی نظیرترین بدرقه تاریخ برای او انجام گرفت.

عضو جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: ما باید برای خدا کار کنیم و تبلیغ نماییم؛ البته وظیفه مسئولان سر جای خود است؛ اما اگر هم کار نکردند، ما باید به وظیفه خود عمل نماییم.

وی بیان داشت: خدای متعال در قرآن فرموده است که اگر کار کردید، مزد می گیرید؛ پس باید همانند نبی مکرم اسلام (ص) به دنبال مردم بود؛ نه اینکه منتظر باشیم مردم به دنبال ما بیایند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) اظهار داشت: نگاه حوزه باید در تبلیغ تغییر کند؛ نباید منتظر باشیم به دنبال ما بیایند؛ بلکه خود ما باید به دنبال تبلیغ دین برویم.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق ابراز داشت: ما نواب صفوی ها را در این کشور داشتیم که منتظر کسی نبود؛ بلکه اگر احساس تکلیف می کرد، خودش وارد میدان می شد و تکلیف خود را انجام می داد.

وی خاطرنشان ساخت: اگر منتظر باشیم که به دنبال ما بیایند، چه جوابی برای امام زمان (عج) خواهیم داشت؟ باید در این راه تلاش کرد و به وظیفه عمل نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha