پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: طلبه ای که قرار است تمدن ساز شود، نباید منتظر شغل و معیشت بماند؛ امروز بار بر زمین مانده در راستای تمدن سازی وجود دارد که نیازمند حرکت ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی، نماینده طلاب و فضلای شیراز در جلسه طلاب و فضلای استان فارس که ظهر امروز در مدرسه أمیرالمؤمنین (ع) قم برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به عنوان یک نقطه عطف در انقلاب، نگرش همه را نسبت به چشم انداز چهل سال دوم انقلاب تصحیح و تکمیل کرده است.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم مطابق با این بیانیه در جامعه سازی و تمدن سازی وارد شویم، نقش حوزه های علمیه، عالمان دین و روحانیت قابل انکار نیست و در ابتدا خودمان باید این جایگاه را برای خود دیده و رسالت خود بدانیم.

مدیر حوزه علمیه استان فارس ابراز داشت: طلبه ای که قرار است تمدن ساز شود، نباید منتظر شغل و معیشت بماند؛ امروز بار بر زمین مانده در راستای تمدن سازی وجود دارد که نیازمند حرکت ماست.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: امروز در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی نیاز به شرکت های دانش بنیان حوزوی داریم که علوم انسانی و نیازهای اخلاقی و معنوی جامعه اسلامی را تأمین کنند و این مسئله جز با روحیه جهادی، فکر و مجاهده به دست نخواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر قریب به سه هزار طلبه در ۵۲ مرکز علمی حوزوی در استان فارس و قریب به دو هزار طلبه در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل و تدریس هستند که باید از این ظرفیت بالا به خوبی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: نگاه ما به حوزه علمیه فارس، باید نگاه تمدنی باشد و در این مسیر باید نقش تمدن سازی را ایفا نماییم.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در پایان بیان داشت: همراهی ها و حمایت های حجج اسلام والمسلمین دژکام و حدائق و همچنین آیت الله دستغیب بسیار مؤثر است و ان شاءالله بتوانیم در ارتقاء حوزه های علمیه از این بزرگان بهره ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha