جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هفته «بیداری اسلامی» در کلگری کانادا برگزار شد

حوزه/ دانشجویان مسلمان در انجمن اسلامی دانشگاه مونت رویال در کلگری کانادا، با برگزاری «هفته بیداری» اسلامی که بخشی از یک حرکت سرتاسری می باشد، به جنگ با اسلام هراسی رفتند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گلوبال نیوز، دانشجویان انجمن اسلامی در دانشگاه مونت رویال در شهر کلگری کانادا در هفته «بیداری اسلامی» به جنگ اسلام هراسی رفته و به خودشان و همکلاسی هایشان درباره اسلام و مسلمانان آموزش می دهند.

این همه بخشی از هفته بیداری اسلامی همگانی در کانادا است ، رویدادی که از 20 تا 24 ژانویه برگزار می شود و به هدف مقابله با اسلام هراسی و ریشه کن سازی کلیشه های ضداسلامی غلط طراحی شده است.

انجمن اسلامی ، یک گروه دانشجویی در محوطه دانشگاه که اعضای آن را دانشجویان مسلمان تشکیل می دهند، با میزبانی یک سری سخنران با حضور دانشمندان، تجربیات و روایت شان در زندگی واقعی در برخورد با نژادپرستی را به اشتراک گذاشتند.

دیلای حسین ، معاون سردبیر وب سایت خبری مسلمانان 5 ستون ، اولین سخنران هفتگی این گردهمایی ها بود.

حسین گفت که او در اروپا و ایالات متحده شاهد افزایش اسلام هراسی هستیم و ابراز امیدواری کرد که افراد بیشتری گفتمان میان ادیانی را آغاز کنند.

وی گفت: اگر احساسات ضدمسلمانی رو به رشد در جهان غرب وجود داشته باشند و مسلمانانی برخی مسلمانان آیین ها و عقاید خاصی را دنبال کنند که در تضاد با ارزش های سکولار غربی هستند، باید گفتمانی داشته باشیم و اختلافات مان را با گفتگو حل کنیم.

 وی گفت که سخنرانی وی در راستای تقویت صدای مسلمانان به ویژه در دوره سیاسی دشوار کنونی متمرکز شدها ست.

 حسین گفت: اوضاع هم اکنون بهتر نمی شود. بنابراین بهتر کار این است که از پوسته خودمان بیرون بیاییم، تعاملات مان را بیشتر سازیم و به انزوا کشیده نشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha