شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه / استاد حوزه گفت: حضرت زهرا(س) مروج اصلی واقعه غدیر بودند و لذا پرداختن به این بعد از زندگی حضرت در کنار مسائل اخلاقی و اعتقادی ایشان، در این ایام بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، عصر امروز در گردهمایی مبلغان فاطمی در همدان، ایام فاطمیه را مختص به شیعیان دانست و گفت: برای امام حسین(ع) یهودی ها، زرتشتی ها و حتی هندوها هم عزاداری می کنند، اما عزاداری ایام فاطمیه مخصوص شیعیان است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که این عزاداری تعلق به امت شیعه دارد، بنابراین می طلبد تا برای حضرت زهرا(س) در این ایام مراسم ویژه ای برگزار شود.

حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان اینکه حضرت زهرا(س) خط نفاق را نمایان کرد، یادآور شد: در تاریخ هیچ شخصیتی را نمی توان نام برد که همچون حضرت زهرا (س) به مسئله تبری پرداخته باشد و لذا می بینیم که نام حضرت، وصیت حضرت و حتی روضه حضرت رنگ و بوی سیاسی دارد.

وی افزود: اول نفی است بعد اثبات، بنابراین اول باید دشمن را کنار بزنیم و با او مبارزه کنیم و لذا احیا عزای فاطمیه همان احیای تبری و دشمنی با دشمنان خدا است.

استاد حوزه تصریح کرد: شیعه از هر چه بگذرد، از خون مادر شهیدش نمی تواند عبور کند، و این که باید از این جریان دفاع کنیم و در زمینه احیا آن بکوشیم، یک واقعیت کلی است.

حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان اینکه ولایت اصل دین است، ابراز داشت: حضرت زهرا(س)، فدای ولایت و امامت شد، بنابراین مهم ترین مسئله در روضه ها و صحبت های مبلغان، باید پرداختن به موضوع نحوه زندگی و ولایتمداری ایشان باشد.

وی با تاکید بر اینکه احیای واقعه غدیر بر همه واجب است، ابراز داشت: حضرت زهرا(س) مروج اصلی واقعه غدیر بودند و لذا پرداختن به این بعد از زندگی حضرت در کنار مسائل اخلاقی و اعتقادی ایشان، در این ایام بسیار ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha