پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: برای راه اندازی ۴ رشته تخصصی علوم حدیث، تفسیر، مشاوره و فقه و قضا در حوزه قزوین با مسئولان قم مکاتبات لازم انجام شده که بعد از موافقت، این رشته ها دایر خواهد شد.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی نیا عصر امروز در جلسه معاونان مدیریت حوزه قزوین و مدیران مدارس علمیه استان با سیدمصطفی حسینی نژاد، معاون منابع پشتیبانی و منابع انسانی حوزه های علمیه کشور که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه استان برگزار شد گفت: برای راه اندازی ۴ رشته تخصصی علوم حدیث، تفسیر، مشاوره و فقه و قضا در حوزه قزوین با مسئولان قم مکاتبات لازم انجام شده که بعد از موافقت، این رشته ها دایر خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه علمیه قزوین امکانات زیرساختی و نیروی انسانی متخصص وجود دارد و می توان در رشته های یاد شده طلاب متخصص را پرورش و تحویل جامعه داد.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد:  مدارس علمیه قزوین که با زحمات و تلاش های گذشتگان بنا نهاده شده اند، امروز نیازمند نگاه ویژه ای هستند تا این بناهای تاریخی به خوبی برای نسل های آینده حفظ شوند.

وی ادامه داد: امروز آحاد مردم از روحانیت و حوزه های علمیه انتظارات بسیاری دارند و ما نیز باید در برابر آنها پاسخگو باشیم .

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ادامه داد: یکی از برنامه های مدیریت حوزه علمیه قزوین در دوره جدید، ایجاد منابع  پایدار و همچنین ارتقای سطح علمی طلاب مدارس استان است که این کار را با جدیت ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: تجهیزات و امکانات سخت افزاری مدارس علمیه قزوین بسیار فرسوده است و امیدواریم که در این زمینه مسئولین پشتیبانی ومنابع انسانی حوزه های علمیه کشور نیز ما را همراهی و مساعدت نمایند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه حوزه های علمیه در بین مردم ما آن طور که باید و شاید شناخته شده نیستند، اظهارکرد: آنچه ضرورت دارد این که مردم باید شناخت بهتری از حوزه و حوزویان داشته باشند و برای این که حوزه را به عنوان یک نهاد و جایگاه فعال فرهنگی و دینیسودمند در استان معرفی نماییم، باید توانمندی ها و ظرفیت های حوزه به آحاد مردم  معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در پایان گفت: حوزه علمیه قزوین توانایی و پتانسیل مطلوبی در عرصه های مختلف دارد و باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم، چرا که می تواند در عرصه های علمی و پژوهشی به خوبی بدرخشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha