پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد بلکبرن که هدف حمله خرابکاران قرار گرفته، حصارکشی شد

حوزه/ آخرین ورود غیرقانونی به مسجد بلکبرن در بریتانیا که با خسارت ۱۰ هزار یورویی و سرقت ۳ هزار یورویی همراه بود، باعث شد که بانیان مسجد به فکر حصارکشی ساختمان مسجد بیفتند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lancs،  مسجد شهر بلکبرن واقع در لنکشایر بریتانیا که بارها هدف خرابکاری و حمله مهاجمین قرار گرفته و شعارنویسی های نژادپرستانه بر روی دیوارهای این مسجد اسپری شده اند، حصارکشی شد.

بانیان مسجد المومنین می گویند به صورت موفقیت آمیزی یک حصار ۷ فوتی را برای محافظت از مسجد در مقابله با خرابکاران کشیده اند. گفتنی است در ماه آوریل سارقان به این مسجد در خیابان اش وارد شده و ۳ هزار یورو از گاوصندوق ربودند و به میزان ۱۰ هزار یورو خسارت زدند. این درحالی است که مسجد در آن زمان زیر بار هزینه نماسازی به مبلغ ۵۰ هزار یورو رفته بود.

 محمود دالوی ، رئیس مسجد  المومنین ، گفت:  این حصار برای افزایش امنیت ساختمان ساخته شده است. در چند سال گذشته مزاحمت های خرابکارانه زیادی را شاهد بوده ایم.

وی اظهار داشت:  خسارت قابل توجهی به دارایی ها و همچنین خسارت مادی و معنوی وارد شده است. این مسجد همچنین شاهد اظهارات نژادپرستانه است که روی دیوارها پاشیده شده اند. و در آخرین تهاجم اقلام و پول از مسجد به سرقت رفت.

جان ویلسون ، افسر پرونده گفت:  استفاده از  حصار بهترین راه حفاظتی محسوب نمی شود.  

وی افزود: با این حال این پیشرفت امنیتی محسوب می شود. توانایی باز کردن و بسته شدن دروازه ها در آغاز و پایان هر روز باعث می شود تا مسجد و نمازگزارن آن با امنیت بیشتری که پیش از آن نداشته اند مواجه باشند.

آقای دالوی افزود:  این حصار باعث می شود که نمازگزاران از دو بخش شرقی و غربی مسجد دسترسی داشته باشند و تنها حصارها در شب هنگام گذاشته می شوند که بیشتر مزاحمت ها و سرقت ها نیز در آن زمان اتفاق می افتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha