پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بانوی پاکستانی رکورد جوانترین نماینده مسلمان در پارلمان بریتانیا را زد

حوزه/ درحالی که انتخابات امسال در بریتانیا رکوردهای جدیدی را در رابطه با حضور نمایندگان زن داشته است، یک نماینده مسلمان پاکستانی تبار ۲۷ ساله، جوانترین مسلمانی است که تاکنون به پارلمان پا  گذاشته است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از yenisafak، یک زن پاکستانی جوانترین قانونگذار مسلمان در پارلمان انگلستان است.

درمجموع ۱۱ نماینده زن مسلمان پاکستانی ، بنگلادشی و کرد ، در انتخابات عمومی دسامبر در وست مینستر انتخاب شده و رکورد جدیدی زدند.

نتایج انتخابات عمومی دسامبر در بریتانیا، رکورد جدیدی را برای نمایندگان زن مسلمان در پارلمان  این کشور رقم زد؛ چیزی که رسانه های بین المللی از آن به عنوان یکی از متنوع ترین پارلمان ها در طول تاریخ این کشور عنوان می‌کنند.

پارلمان انگلیس اکنون برای اولین بار در تاریخ خود از تعداد بیشتری از نمایندگان زن مسلمان نسبت به نمایندگان مرد مسلمان برخوردار است.

هم اکنون صرف نظر از نژاد، مذهب و قومیت، ۲۲۰ زن (۳۴%) از کل ۶۵۰ نماینده را در این پارلمان تشکیل می دهند که نسبت به انتخابات قبلی در سال ۲۰۱۷،  که ۲۰۸ نماینده زن وجود داشتند، ۱۲ نماینده بیشتر هستند.

در پارلمان قبلی  درمجموع ۱۶ نماینده دین مسیحی در انتخابات کرسی کسب کردند که از این تعداد هشت نفر زن بودند.

پس از آخرین انتخابات عمومی، تعداد نمایندگان پارلمان مسلمان به رکورد جدید ۲۱ رسیده است. از این تعداد ۱۱ نفر زن هستند؛ شش نفر از آن ها پاکستانی یا کشمیری ، چهار نفر از بنگلادش و یک کرد هستند.

نماینده ۲۷ ساله ، زارا سلطانا رکوردجدیدی را به ثبت رسانده و جوانترین نماینده مسلمان پاکستانی تبار (کشمیری) منتخب در پارلمان بریتانیا می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha