جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بیماری

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اگر انسان از عبادات لذت نبرد باید به دنبال درمان این بیماری روحی باشد چراکه عدم درمان می‌تواند زمینه‌ساز بروز مشکلات عدیده‌ای شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام مسترحمی در محفل سخنرانی شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)، اظها کرد: هر انسانی دو نوع نیاز مادی و معنوی دارد که هر دو باید برطرف شود تا انسان بتواند به‌واسطه مرتفع شدن آن‌ها به‌سلامت، زندگی کند.

وی بابیان اینکه علوم بشری تا حدودی نیازهای مادی انسان را معرفی نموده‌اند، افزود: علم و دانش بشری هم نیازهای مادی انسان را معرفی و هم راه‌حل برطرف نمودن آن‌ها را بازگو کرده‌اند به‌ شیوه‌ای که برای درمان بیماری مراجعه به طبیب و استفاده از دارو یکی از این مصادیق است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: وقتی نیازهای مادی انسان مرتفع شود احساس لذت به انسان دست خواهد داد چراکه این نیاز به‌درستی و به‌موقع برطرف شده و موجبات سلامتی را فراهم آورده است.

حجت‌الاسلام مسترحمی با اشاره به نیازهای معنوی انسان خاطرنشان کرد: انبیای الهی و ائمه معصومین نیز برای معرفی نیازهای معنوی انسان و همچنین ابلاغ راه‌حل‌های آن به میان بشریت آمده‌اند چراکه همان‌گونه که انسان نیازهای مادی دارد نیازهای معنوی نیز دارد.

وی یادآور شد: نیاز انسان به ارتباط با عالم معنا، نیاز انسان به توکل، صبر، معنویات، سعادت و آرامش روحی همگی نشان از این دارد که انسان بدون مرتفع نمودن این نیازها راهی به سعادت و رشد نخواهد داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت بابیان اینکه قرآن کریم و حضرات معصومین(ع) نیازها را معرفی و راه‌حل را نشان داده‌اند، افزود: حضرت زهرا سلام‌الله در روایتی می‌فرماید خداوند ایمان را برای طهارت و پاک شدن، نماز را برای دوری از کبر و غرور و زکات را مایه تزکیه نفس قرار داده است.

حجت‌الاسلام مسترحمی با تبیین علت وجوب احکام و عبادات گفت: خداوند احکام و عباداتی همچون نماز، روزه، زکات و خمس را برای نیازمند بودن انسان به تکامل و رشد واجب نموده بنابراین تا زمانی که انسان نتواند این نیازها را برطرف کند نمی‌تواند در مسیر درست قدم بردارد.

وی افزود: وقتی برای انسان نیاز معنوی به‌درستی احساس شود و به‌واسطه اعمال عبادی این نیاز مرتفع شود انسان از عبادات لذت خواهد برد و احساس خوشایندی خواهد داشت.

سخنران حرم بانوی با تبیین علت بروز مشکلات در فرآیند احساس نیاز و عدم درمان گفت: اگر انسان از عبادات لذت نبرد باید به دنبال درمان این بیماری روحی باشد چراکه عدم درمان می‌تواند زمینه‌ساز بروز مشکلات عدیده‌ای شود.

حجت‌الاسلام مسترحمی بابیان آثار عدم درمان خاطرنشان کرد: تکذیب نشانه‌های خداوند و قدم گذاشتن در مسیر ظلمت از آثار نکبت‌بار عدم درمان نیازهای معنوی است.

وی افزود: قرآن کریم همواره نیازهای معنوی را مطرح و در ادامه نیز راه‌حل‌های مرتفع نمودن آن‌ها را بازگو می‌نماید چراکه انسان، نیازمند ارتباط با خداوند است بنابراین باید انسان نگاهش را به مقوله نیازهای معنوی تغییر دهد.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان گفت: انسان همواره نیازمند ادعیه است و نباید خود را محدود به قرائت ادعیه مشهور نماید بلکه در کنار آن‌ها به دیگر ادعیه نیز بپردازد تا از برکات آن‌ها بهره‌مند شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha