جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خالد الملا

حوزه/ شیخ خالد الملا از برگزاری نشست «علمای مقاومت» به منظور گسترش فرهنگ مقاومت و ایثار بین علماء، جوانان و تمامی اقشار جامعه در عراق خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه شیخ خالد الملا، رئیس جماعت علماء عراق از اهل سنت به منظور ابراز همدردی با ملت ایران در پی به شهادت رسیدن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، معاون سازمان بسیج مردمی عراق «حشد الشعبی» و یارانشان به دست دولت تروریسم امریکا، با حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

شیخ خالد الملا در سخنانی، مطرح کرد: شهادت مظلومانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش و درهم آمیختن خون‌های پاک این فرماندهان عزیز ایرانی و عراقی، انسجام و وحدت جهان اسلام، همبستگی، عزت و موفقیت مضاعف در تمام عرصه‌ها برای ایران و عراق و پیروزی نهایی مقاومت را به دنبال خواهد داشت و یقینأ زمینه سقوط دشمن را فراهم کرد.

وی با تأکید بر لزوم پیشرفت همکاری فرهنگی دوجانبه بین جوانان ایرانی و عراقی اشاره کرد: باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا خون شهدای مقاومت پایمال نشود و راه آن شهیدان بزرگوار را با قدرت و قوت بیشتری ادامه دهیم.

رئیس جماعت علماء عراق ادامه داد: بنده و تعدادی از علماء و فعالان فرهنگی عراق در صدد تشکیل نشستی با عنوان «علماء مقاومت» در عراق هستیم تا بتوانیم از این طریق فرهنگ مقاومت و ایثار را بین علماء، جوانان و تمامی اقشار جامعه پرورش و گسترش دهیم.

اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد با بیان اینکه بی شک شهادت فرماندهان جبهه مقاومت شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس فرمانده حشدالشعبی وحدت بین دو ملت را بیش از پیش کرده است، افزود: هر دو ملت تمام سعی خود را برای ادامه راه این دو شهید گرانقدر خواهند کرد.

وی آمادگی رایزنی فرهنگی ایران در بغداد را برای ارائه هرگونه کمک در عرصه فرهنگی در کشور عراق اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha