پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب کارنامه اهل بیت (ع) در قرآن شناسی

حوزه/ کتاب کارنامه اهل بیت (ع) در قرآن شناسی به قلم محمدهادی یعقوب نژاد و از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه کتاب کارنامه اهل بیت (ع) در قرآن شناسی به قلم محمدهادی یعقوب نژاد و از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن منتشر شد.

بر اساس این گزارش، این کتاب در دو دفتر «پیش داشت های نظری» و «راهبردها و اقدامات عملی» به رشته تحریر درآمده است که دفتر اول آن با بخش هایی همچون «طرح رسالت برای بقای اسلام» و «بازنمودی از قرآن و عترت (ع) » و دفتردوم آن با بخش هایی همچون «اهتمام عترت (ع) به نگهداشت قرآن»، «احیای مفاهیم و محتوای قرآن»، «پاسداشت حریم ارزش های قرآنی در نظر و عمل» و «سهم عترت (ع) در قرآن پژوهی و ماندگاری آن» منتشر شده است.

در خلاصه این کتاب آمده است:

اهتمام اهل بیت پیامبر (ص) به قرآن و برنامه ریزی های کاربردی آنان برای نگاهداشت درست قرآن در میان مسلمانان با مدل ها و کارکردهایی نمایان می شود.

این اثر پرداختی جستجوگرانه به آن است و مباحثی مانند ذیل را به دست می دهد:

اقدام برای جمع و حفظ قرآن موجود؛ درست خوانی و ارجاع به قرآن متداول؛ احیای مفاهیم، محتوا و معارف؛ فهم و تفسیر، شرح و بسط جزئیات و تحکیم گزاره ها و ارئه آموزه های نوپدید و پاسداشت حریم ارزش های قرآنی در نظر و عمل؛ کارویژه های عترت در ترویج و نشر قرآن و اجرای ارزش های وحیانی به عنوان الگوی عملی در جامعه اسلامی و نیز نقش بی مانند عترت در قرآن پژوهی و ماندگاری معارف آن؛ پی ریزی بنیان های قرآن شناسی با موقعیت های ویژه و حضور علمی ایشان به اقتضای زمان و مکان و تحلیل مواردی از این دست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha