پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مجلس خبرگان

حوزه/ رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی گفت: از بین ۳۶ داوطلب رقابت در انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه خراسان شمالی، درنهایت ۵ داوطلب تأیید صلاحیت شدند.

عابدین عابدی مقدم، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از تأیید صلاحیت ۵ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان در خراسان شمالی خبر داد.

وی افزود: در پی برگزاری و اعلام نتایج آزمون علمی و تخصصی اجتهاد و سایر سنجش‌های صورت گرفته، پنج نفر از داوطلبان رقابت در انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه خراسان شمالی تأیید صلاحیت شدند.

عابدی مقدم خاطرنشان کرد: در این حوزه درمجموع ۳۶ داوطلب برای رقابت در انتخابات خبرگان رهبری نام‌نویسی کرده بودند که از این تعداد ۱۶ نفر انصراف دادند و ۱۵ نفر هم در آزمون تخصصی اجتهاد موفق به کسب حدنصاب علمی لازم نشدند.

وی اضافه کرد: پنج نفر باقی‌مانده در این آزمون پذیرفته‌شده و اسامی این تأیید صلاحیت شده‌ها به‌زودی از سوی فرمانداری‌ها به آن‌ها اعلام می‌شود.

عابدی مقدم خاطرنشان کرد: همچنین نتیجه بررسی صلاحیت علمی و سایر صلاحیت‌های سایر داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری در خراسان شمالی تحت عنوان عدم احراز به آن‌ها اعلام می‌شود تا در صورت تمایل به رأی صادرشده اعتراض کنند و اعتراض آن‌ها بررسی شود.

وی تصریح کرد: داوطلبان معترض به نتیجه بررسی صلاحیت خود در انتخابات مجلس خبرگان رهبری می‌توانند اعتراضات خود را به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی و یا تهران تحویل دهند.

گفتنی است، بر اساس شنیده‌های موثق برای انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه خراسان شمالی آیات و حجج‌الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی، علی محمدی خراسانی، یاسر سعادتی، منصور مظاهری و سعید رجائی اربابی تأیید صلاحیت شده‌اند.

شایان‌ذکر است، با توجه به درگذشت آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده چهار دوره مردم استان خراسان بزرگ و خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، جایگزین وی در انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه امسال مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha