جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قوی شویم

حوزه/ بی شک عزتمندی و اقتدار ایران اسلامی که مورد تاکید خاص مقام معظم رهبری است، در سایه مجاهدت انقلابی و پرهیز از عافیت اندیشی و عافیت طلبی حاصل می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه سکاندار حکیم انقلاب در خطبه های نماز جمعه باشکوه و ماندگار پایتخت در یک جمله ، تکلیفمان را در گام دوم انقلاب و به خصوص پس از شهادت مظلومانه حاج قاسم عزیز ، مشخص کردند"باید قوی شویم"

کلام ایشان کاملاً صریح و هویداست: "تنها راه در پیش پای ملت ایران عبارت است از «قوی شدن»؛ باید تلاش کنیم قوی بشویم؛ ما بحمدالله دارای قدرتیم و به توفیق الهی قوی‌تر هم خواهیم شد. البته قدرت فقط قدرت نظامی نیست؛ اقتصاد کشور باید قوی شود، جهش علمی و فناوری باید ادامه پیدا کند؛ پشتوانه‌ همه‌ این ها هم حضور مردم عزیزمان در صحنه است"

معظم له البته پیشتر و در دیدار مردم قم نیز همین مساله را متذکر شده اند و اینک ماییم که باید برای عملیاتی کردن فرمایش و رهنمود رهبر و فرمانده خویش، همه توان خویش را به میدان آورده و برای جهادی همه جانبه در مسیر اقتداری مضاعف آماده شویم.

در این میان به اعتقاد نگارنده، پرهیز از عافیت‌طلبی و عافیت گزینی چه از ناحیه مردم و چه به خصوص از ناحیه مسئولان دولت و کارگزاران نظام در مسیر "قوی شدن" ایران اسلامی ، یک ضرورت انکارناپذیر است.

به راستی کدام عقل سلیم است که باور نداشته باشد ملتی که بخواهد در دنیای کنونی عزیز باشد و استقلال و آزادی‌اش را به خوبی حفظ کند، می بایست از برخی امکانات رفاهی چشم بپوشد و بعضی از محرومیت‏ها را از جان و دل بپذیرد؟!

البته که این سخن به معنای ریاضت طلبیدن و ریاضت کشیدن نیست بلکه تاکید بر این مهم است که هر ملتی که به جایی رسیده از بابت تحمل سختی ها و مشقات فراوان بوده است و این ترجمانی است از آیه شریفه ای که مبتنی بر سنت الهی است:" اِن مَع العُسر یُسراً".

از سویی ما اگر به آموزه های دینی خود رجوع کنیم، به وضوح در می یابیم که روح توحیدی با رفاه‏‌طلبی، اخلاق دینی با خوش‌گذرانی، قناعت‏‌پیشگی با زیاده‏‌خواهی و تعبد و طاعت الهی با غفلت و طغیان گری، همخوانی ندارد، کما این که امیرالمومنین علی(ع) نیز فرموده اند ندارند. چنان‏که حضرت علی (ع) فرمود: «لا تجتمع عزیمه و ولیمه »

امام صادق (ع) نیز در حدیثی گهرباری می فرمایند:"خدای متعال اختیار مؤمن را در هر چیز به خود او داده است، الا در یک چیز و آن اینکه خوار و ذلیل باشد» ، بعد در ادامه حضرت تاکید می نمایند که:"مومن همواره عزیز است و هیچ گاه تن به خواری نمی‌دهد. "

بنابر این مسلم است که عزت و اقتدار مسلمین و جامعه ایمانی در سایه تلاش و کوشش خستگی ناپذیر در سایه اتکای بر خدای متعال حاصل می شود، کما این که مقام معظم رهبری نیز در خطبه های نماز جمعه فرمودند تنها راه تداوم مسیر عزت ایرانیان همین است که قوی شویم.

این عزتمندی و اقتدار که در سایه مجاهدت انقلابی و پرهیز از عافیت اندیشی و عافیت طلبی حاصل می شود، البته به نوعی ریشه در دکترین مقاومت انقلاب اسلامی هم دارد، چه آن که اساساً مقاومت مفهوم تک‌بُعدی و تک ساحتی نیست که صرفاً خلاصه در بُعد نظامی شود بلکه فراتر از این در ابعاد امنیتی، سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی و به خصوص اقتصادی معنا و مفهوم پیدا می کند.

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نورمحمد IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    رهبرم را دوست دارم . و به ایمانش شکی ندارم. وپیغامی از سالار شهیدان دارم. که اعتقاد م را عوض کرد . و جانم را به رهبرم نثار کنم . منظر تصمیمش هستم. چطوری خودم را برسانم و دستورش را ارجاع کنم .معنوی نه مالی.یا مرا معرفی کنید به حوزه علمیه که درس بخوانم.وسلام.