سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی در تماس تلفنی با برهم صالح رئیس جمهور عراق، خواستار اجرای مطالبات معترضان مسالمت آمیز و انتخاب نخست وزیر جدید شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی در تماس تلفنی با برهم صالح رئیس جمهور عراق، خواستار اجرای مطالبات معترضان مسالمت آمیز و انتخاب نخست وزیر جدید شد.

آیت الله مدرسی ضمن تأکید بر ضرورت حفظ انسجام اجتماعی عراق، نسبت به ایجاد هرگونه شکاف در میان اقشار جامعه عراق و منطقه هشدار داد و گفت: این مسئله به خسارت های غیر قابل جبران منجر خواهد شد.

ایشان در تماس تلفنی با رئیس جمهور عراق خواستار پاسخگویی به خواسته های ملت عراق شد و گفت: در پاسخگویی به مطالبات، میان آنان که تظاهرات کردند و آنان که نکردند، فرقی نیست و همه فرزندان یک کشور هستند.

این عالم عراقی در ادامه توصیه کرد: باید در تمامی استان ها، یک مؤسسه اجتماعی متشکل از علمای دینی، اساتید دانشگاه، مردان عشایر و مردان سیاست برای پاسخگویی به مطالبات مردم و فشار بر مسئولین و راهنمایی ملت تشکیل شود.

آیت الله مدرسی خواستار حل سریع و سودمند بحران کنونی شد و افزود: شایسته نیست که منصب نخست وزیری برای مدت طولانی خالی بماند و باید اولین فرصت شخصیت مناسبی برای این منصب انتخاب شود.

در بیانیه دفتر آیت الله مدرسی آمده است: برهم صالح رئیس جمهور عراق در این تماس تلفنی از نشانه های بحران و تلاش هدفمند برای ایجاد شکاف در جامعه واحد عراقی خبر داده و گفت: اگر این اتفاق بیافتد، ملت عراق بسیار متضرر خواهد شد. وضعیت کشور تنها از طریق وجود روابط متوازن میان تمامی اقشار کشور و میان ملت عراق و سایر ملت های منطقه به استقرار می رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha