جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید رضا جدا

حوزه/ مداح و مرثیه خوان اهل بیت(ع) گفت: حقیقتاً ما ولایی بودن و انقلابی بودن خود را مرهون مجاهدت و ایثار حضرت زهرا(س) هستیم که ایشان شهیده راه دفاع از امامت و ولایت است.

سید رضا جدّا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ابراز داشت: علما و بزرگان ما اهمیت بسیاری به لزوم اقامه عزا برای مادر سادات قائل بودند و همه شیعیان و محبان را به این مهم دعوت می کردند که این مساله نشان می دهد در آموزه های دینی ما، حضرت صدیقه کبری(س) دارای چه جایگاه رفیع و بی نظیری است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) خود را فدای امامت و ولایت کرد و ما که مدعی هستیم شیعه و محب آن بزرگوار می باشیم باید بیش از پیش ولایتمدار بوده و در دفاع از ولایت، همه جانبه در میدان حاضر باشیم به خصوص در روزگار کنونی که دشمنان با همه توان و امکانات خود به جنگ با اعتقادات و مذهب و مکتب و انقلاب ما آمده اند.

مسئول سابق سازمان بسیج مداحان استان قم همچنین گفت: هر کس که عشق و محبت به حضرت زهرا(س) را در دل دارد باید در عمل نیز پیروی فرمایشات و سیره نورانی ایشان باشد، به خصوص در بحث دفاع از حق و ولایت که ایشان حجت را بر همه ما تمام کرده اند.

وی با اشاره به لزوم تلفیق شور هیئتی با شعور و معرفت اهل بیتی بیان داشت: ما وقتی می توانیم در برابر دشمنان انقلاب و اهل بیت(ع) قد علم کرده و از معارف و دستاوردهای خود دفاع کنیم که مجهز به شور و شعور علوی، فاطمی و حسینی باشیم.

جدا، همچنین با تاکید بر این که دشمن نسبت به نفوذ فرهنگی در کشور از جمله در جامعه مداحان و وعاظ نقشه و طرح دارد، خاطرنشان کرد: به لطف الهی مداحان و وعاظ انقلابی و بصیر مانع از تحقق اهداف و طرح های دشمنان انقلاب و اسلام عزیز می شوند اما ما باید با ارتباط مستمر خود با علما و شخصیت های فاضل و با اخلاق همواره خود را در برابر نفوذ دشمن مصون نگه داریم.

وی افزود: تریبون مداحی از آن جا که منتسب به حضرات معصومین(ع) است اهمیت و قداست خاصی دارد و بیش از همه خود مداحان می بایست با حرکت در مسیری که اهل بیت عصمت و طهارت برای ما مشخص کرده اند، قدردان و حافظ این جایگاه باشند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha