شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بانوی مسلمان به عنوان عضو هیئت موزه فیلادلفیا انتخاب شد

حوزه/ برای نخستین بار در تاریخ موزه فیلادلفیا در پنسیلوانیا، یک بانوی مسلمان و محجبه به عنوان عضو هیات مدیره موزه کودکان انتخاب گردید که قرار است پروژه اسلام شناسی را مدیریت کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، درحالی که مسلمانان در سرتاسر ایالات متحده آمریکا به غنی سازی معنوی و مادی مشغول هستند، سلیمه سوزول، یک بانوی مسلمان محجبه است که اخیرا به عنوان عضو هیات امنای موزه کودکان «پلیز تاچ» در موزه فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا انتخاب شده است. این بخش موزه از طریق ایجاد فضای بازی، محیطی را برای یادگیری کودکان فراهم می کند.

 سوزول که یک کارآفرین است نخستین زن مسلمان و محجبه ای می باشد که در تاریخ این موزه به هیات مدیره پیوسته است. وی دیدگاه های خود را در رابطه به عضویت در هیات مدیره موزه و اهمیت فضاهای آموزشی برای تعلیم و تربیت اسلامی به اشتراک می گذارد.

وی درباره آغاز فعالیت هایش گفت:  من به عنوان یک متولی در هیئت مدیره موزه «پلیز تاچ» ، مشتاقانه به ادامه همکاری بزرگی و استفاده از  ظرفیت هایم من به عنوان یک مشاور تعامل اجتماعی و مدیر پروژه برای این نمایشگاه بسیار تحسین شده هستم.

پروژه «آمریکا به زنگبار: فرهنگ های مسلمان نزدیک و دور» ، طرحی است که قرار است زیر نظر وی قرار بگیرد.

سوزول درباره این پروژه گفت: من با برجسته سازی جامعه غنی مسلمانان در این نمایشگاه (که ابتدا از موزه کودکان در منهتن آغاز شد) قصد دارم جامعه غنی مسلمانان فیلادلفیا را به کودکان بشناسانم و پذیرش فرهنگ ها، سنت ها و تعالیم دینی مختلف را از طریق آموزش به آنان ارائه دهم.

 وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من ، موزه های کودکان در جامعه بسیار مهم هستند. فرزندان ما در دنیایی بهم پیوسته در حال رشد هستند و آموزش از طریق هنر و فرهنگ بسیار مهم است؛ زیرا درک فرهنگ های مختلف باعث افزایش پذیرش می شود. من از طریق تحقیق آموخته ام که کودکان بین ۳ تا ۶ سال در حال حاضر تفاوت های فرهنگی و همچنین کلیشه ها و تعصبات را درک می کنند. آن ها به تفاوت های فرهنگی که بر اساس هویت خاص خودشان حساس هستند، واکنش نشان می دهند. بنابراین من معتقدم که موزه کودک نه تنها یک مکان عالی برای آموزش، تفریح ​​و بازی است، بلکه برای مکالمه معنادار در مورد ایمان، سنت و فرهنگ ها نیز مفید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha