جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجد مرکزی لندن، رویداد با سازمان حامی رژیم اسرائیل را لغو کرد

حوزه/ در پی نامه های انتقادآمیز و شکایت های مساجد و مراکز اسلامی انگلستان، نشست مشترکی که قرار بود توسط یک هیات حامی اسرائیل در مسجد مرکزی لندن برگزار شود لغو گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ۵pillarsuk، مسجد مرکزی لندن، رویدادی را که قرار بود با همکاری یک سازمان یهودی برگزار کند، به خاطر دیدگاه های طرفداری از اسرائیل و  و ضدفلسطینی لغو کرد.

مسجد مرکزی لندن پس از ارسال نامه ای از سوی چندین مسجد و مراکز اسلامی، در اعتراض به برگزاری رویداد مشترک با یک هیات طرفدار اسرائیل، اعلام کرد که این گردهمایی لغو خواهد شد.

این رویداد در این مسجد (که به  مسجد پارک ریجنت نیز معروف است) در تاریخ ۳۰ ژانویه با عنوان «یک اخطار برای بشریت» قرار بود بر اوضاع وخیم مسلمانان اویغور در چین متمرکز شود. کنگره جهانی اویغور نیز قرار بود در این برنامه شرکت کند و همچنین مشاور دولت در زمینه اسلام هراسی نیز حضور داشت.

هیات نمایندگانی که با افتخار خودشان را یک سازمان حامی صهیونیست معرفی می کنند، پس از لغو مراسم در پیامی توئیتری گفته اند که این جلسه اکنون در همان تاریخ در مجلس عوام برگزار می شود.

این خبر پس از ارسال نامه شکایت توسط چندین موسسه اسلامی انگلیسی به مسجد مرکزی لندن منتشر شد.

در نامه ای که به  احمد دوبیان مدیر مسجد مرکزی لندن ارسال شده ، آمده است:  این هیئت و نه جامعه یهودیان انگلیس، به طور فعال از رژیم اسرائیل حمایت می کنند؛ رژیمی که در نقض حقوق بشر ، استعمار ، سیاست های آپارتاید و بی اعتنایی به قعطنامه های سازمان ملل متحد زبان زد است.

در ادامه این نامه آمده است: این هیات همچنین از  الحاق بیت المقدس شرقی (اورشلیم) حمایت نشان داده است و در دسامبر ۲۰۱۸ در این باره توییت کرده است. آن‌ها می خواهند که بیت المقدس پایتخت اسرائیل شود و اعمال شان توجیهی ندارد.

در ادامه این نامه آمده است: مهم است که به یاد داشته باشید که نظرات این هیئت نماینده همه یهودیان انگلیس نیست و در مارس ۲۰۱۸ بیش از ۵۰۰ یهودی نسبت به اعمال آنان مخالفت نشان دادند. بنابراین ... ما از برادران و خواهران ما در مسجد پارک ریجنت می خواهیم تا تصمیم خود را برای میزبانی از این رویداد با هیئت مذکور مورد بررسی مجدد قرار دهید و از این گروه که حامی اشغال فلسطین و سیاست های آپارتاید اسرائیل است فاصله بگیرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha