سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 882645
۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
رفع موهای زائد بدن توسط همجنس

حوزه/ رهبر معظم انقلاب اسلامی به استفتائی پیرامون «رفع موهای زائد بدن توسط همجنس» پاسخ گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائی پیرامون «رفع موهای زائد بدن توسط همجنس» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

* رفع موهای زائد بدن توسط همجنس

سؤال: آیا رفع موهای زائد (اپیلاسیون) تمام بدن، حتی شرمگاه توسط همجنس جایز است؟

جواب: اگر توسط همجنس انجام شود و موجب مفسده نباشد در غیر عورت اشکال ندارد، اما در شرمگاه که مستلزم لمس و نگاه حرام است، جز توسط همسر، جایز نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ریحانه IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    68 16
    سلام لطططططططططفا این کامنتو حذف نکنید. با تمام علاقه و اطمینانی که به مرجعم آقای خامنه ای دارم ، اما آخه این چه حکمیه ؟ شما نمی دونین چقدر موهای زائد این ناحیه برای ما خانوما آزاردهنده و زدودنش هم پروسه ی طولانیه و اشکمون در میاد اگه هر روز بخوایم یه عالمه تو حموم باشیم تا خودمون اینکارو بکنیم‌. واقعا شوخی نیست من خودم هر بار گریه می کنم و تا ساعت ها با کسی نمیتونم حرف بزنم چون واقعا سخته اینکار‌ زن با اون ظرافت از کول و کمر میفته و روز بعدشم در میاد و آدمو دیوونه میکنه. فرقی هم نداره با نوره و تیغ و .. همه ش زجره. از آقا میخوام که به خاطر روشنفکری و تعادلشون تو مسائل ، یه فکری بکنن در زمان ایشون این حکم بررسی بیشتری بشه با توجه به نیازهای خانم ها و حساسیت هاشون و به دست افراطیون نیفته. الان بعضی فقها میگن مویی که خدا آفریده باید بلند شه! حضرت آقا خدا رو شکر متحجر نیستن ، کاش یه راهی پیش پای خانوما بذارن. این موضوع رنج آوره. من خودم امروز استفتا درخواست کردم منتظر جوابم.
    • فاطمه IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      29 7
      دقیقااا خیلی سخته اگه نخوای لیزر کنی . بعد کسی که لیزر میکنه چون خیلی این کارو کرده نگاه از روی شهوت نداره
  • لیلا IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    37 4
    ایا لیزر ناحیه تناسلی برای همه حتی کسانی با روش های دیگر دچار مشکل و درد میشوند جایز نمی باشد؟
  • زهرا IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    24 12
    ایا اپیلاسیون شرمگاه بوسیله لیزر ،،ک شخصی ک کار رو انجام میده عینک و دستکش هم داشته باشد باز هم مشکل دارد؟
  • S gh IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    37 7
    سلام.واقعا خیلی سخته که هربار بخوایم خودمون ناحیه شرمگاه رو انجام بدیم.واقعا غیرمنصفانس که اینجور نظر میدن آقا.منم همه نظرات آقارو قبول دارم. ولی هیچ راهی نیس برای اذیت نشدن ما خانما در این زمینه؟
  • نحفی ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    30 9
    سلام خدمت رهبر عزیزم، واقعا این مشکل بزرگیه برای بعضی خانم ها شبیه خودم که دغدغه بچه ها کارخونه آشپزی......داریم .دیگه وقت برای حمام طولانی نیست وتوروابط زناشویی به مشکل میخوریم،سوالم اینه حتی اگه به درخواست همسرم برای لیزر برم بازم جایز نیست؟
  • نیلوفر IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    27 7
    من برای رفع موهای زائد جلسات لیزر رو استفاده میکنم. برای رفع موهای زائد بکینی، دکتر پیشنهاد داد که روی نواحی حساس عورت و اندام‌های داخلی آن که نیاز به لیزر ندارد چسب بانداژ قرار بدم تا بقیه قسمتها که دارای مو هست لیزر انجام بشه، یعنی قسمت هایی که لازم به دیدن نیست در معرض دید و لمس قرار نمیگیره، با این وجود باز هم لیزر این ناحیه حرامه؟
  • درسا IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    11 3
    عرض سلام خدمت رهبرمون منم دراین مورد خیلی مشکل دارم وبه خاطر اینکه آقای خامنه ای گفتند جایز نیست دلم روانیست برم وهمچنان دارم عذاب میکشم باوجود اینکه شوهرم راضیه میگه یه جای قابل اعتماد باشه
  • گیلدا FI ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    10 1
    اینکه بعضی از عزیزان خواستن حکم عوض بشه.. نمیشه که مگه حکم رو از خودش گفتن که حالا عوض کنند بر اساس ایات و روایات هست. ولی خب توی برخی مراکز ، به خود شخص آموزش میدن تا خودشون اون ناحیه رو لیزر کنند..
    • e. s. m IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      2 1
      سلام، عزیزم این مراکزی که گفتی آموزش میدن خودت لیزر بیکینی رو انجام بدی کجا هستش؟
  • سایه IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    11 7
    اونایی که دارن با رهبر چک و چونه میزنن که چرا نمیشه حالا یه درصد فرض کنید شد چجوری روتون میشه اینکارو انجام بدید.. بابا حیام خوب چیزیه اخه .. پودر نوره اصل زرنیخ دار بگیرید بهترین روشه برای موزدایی
    • بهی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      3 4
      وقتی حرف رهبر عزیزمون رو قبول داریم دیگه بهانه بنی اسرائیل برای چی ؟ دیگه انقدرم زجر و گریه نداره چقدرمسئله نظافت رو بزرگش می کنید دیگه از نظافت وقتی باردار هستیم که سخت تر نیست
  • ریحانه IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    9 4
    من بعد از دو سال باز رسیدم اینجا و کامنت دو سال قبل خودمو و جواب بعضی افراد که خودشون رو عقل کل ، مسلمان کامل و سوگلی خدا میدونن رو هم خوندم. دوستان اینجا جای خودشیرینی برای خدا نیست که به من توهین می کنین و میگین آه و گریه نداره. من اگر بی حیا بودم براتون شرح میدادم که چرا گریه می کنم تا من رو اسرائیلی خطاب نکنید. شما هم اگر با حیایید دیگه پیش متخصص زنان نرید و باردار نشید که خدای نکرده بخواید زایمان کنید‌. ضمنا من سه روش موم ، نوره و تیغ رو امتحان کردم. با نوره هم یک روز بعد رویش مجدد شروع شد و باید یک هفته به همبن منوال حداقل بگذره تا بشه دوباره از نوره استفاده کرد. همسر شما باشه این روند رو می پذیره ؟ حلالتون نمی کنم که به بهانه ی دفاع از احکام شرعی خودتون رو مسلمون تر از من و من رو بنی اسرائیلی دونستید. نفرین کار قشنگی نیست ولی به خاطر رنجی که همین الان هم دارم سر این مورد می کشم امیدوارم این رنج رو تجربه کنید و به گریه بیفتید. و خوشحالم که دوستانی رو دیدم که مثل من ناراحتی کشیدن در حالی که قبل از اون فکر می کردم فقط من استثنا هستم.
  • صادقی IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    2 1
    ببخشید واقعا ماپیرو صحبت های حضرت اقا هستیم ولی ممکن نیس یک تجدید نظر بشه چون واقعا کار سختی
  • ... IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    3 2
    کاش حرام نبود الان منی که هم به نوره پوستم حساسه هم به تیغ چه کار باید بکنم اپلاسیون هم واقعا درد ناکه و هم باید بلند بشه تا بشه دوباره زد یعنی بهم خردن رابطه زناشویی اصلا مهم نیست
  • ___ IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    4 1
    من تو‌همه امور سعی میکنم حرف رهبری انجام بدم حتی وقتی خوندم ارایش دایم ابرو باید پوشیده بشه چادر و‌روسریم تا ابروهام اوردم پایین،اما این مساله واقعا بحث نظافت و سلامت و متاهل بودنه من با سه تا بچه کوچیک و‌مشکل اگزمای پوستی نمیتونم زمان زیاد صرف تمیزی کنم و به نوره پودر و‌کرم موبر حساسیت دارم پوست میسوزونه تیغ هم که اینقدر زشت و زننده و بد میشه که هیچ ادم عاقلی نمیاد یه روز درمیون تیغ بزنه فرداش باز دردسر داشته باشه. ایا ما خانم هایی که نه دنبال ارایش دایم مثل اکستنشن و‌ناخن و تتو و... نیستیم ایا در بحث نظافت و سلامت و زناشویی هم نباید مراعات شرایط بشه؟ ما باید چطوری هم دنبال رعایت احکام باشیم هم اهل ارایش های جدیدی مانع طهارت و گناه هستن نباشیم هم بدیهی ترین مساله نظافت مون هم مشکل داشته باشه؟
  • لیلی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    0 0
    ببخشید لیزر توسط خود شخص انجام بشه مشکلی نداره