جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) گفت: پیوند میان حوزه و دانشگاه از ویژگی‌های بارز کنگره ابعاد شخصیتی امام علی (ع) بود که در آن هم از عناصر حوزوی و هم اساتید حوزه دانشگاه استفاده شد.

حبیب زمانی محجوب  در گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان، در حاشیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی(ع) اظهار داشت: خداوند توفیق داد مقاله‌ای را به این کنگره ارسال کردم و در بین مقالات برگزیده  قرار گرفت.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این کنگره که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت، پرداختن به ابعاد مختلف سیره حضرت علی (ع) در حوزه‌های مختلف بود. در کمتر همایشی به حوزه‌های مختلفی همچون کتاب، مقاله، شعر و پایان نامه با این ابعاد وسیع پرداخته می‌شود که این ویژگی‌ها این کنگره را نسبت به سایر کنگره‌های در این بخش متمایز کرده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) تصریح کرد: این کنگره دارای کمیته علمی و مدیریتی بسیار خوبی بود و مسیر علمی بسیار خوبی را نیز سپری کرد.

وی ادامه داد: پیوند میان حوزه و دانشگاه از دیگر ویژگی‌های بارز این کنگره بود که در آن هم از عناصر حوزوی، مراجع عظام و مدرسین حوزه علمیه و هم از اساتید حوزه دانشگاه استفاده شد و تبیین بسیار موثری از ویژگی‌های شخصیتی امیرمومنان (ع) به وجود آورد.

زمانی در پایان گفت: امروز ه نیازمند برگزاری برنامه ها و تدوین و تعریف نشست های علمی مشترک میان اصحاب علم  از دانشگاه و حوزه های علمیه هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha