جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
داستانپور

حوزه/ انقلاب اسلامی محصول خون حدود ۳۰۰ هزار شهید است، حال برخی می روند و روی صندلی مجلس چنین انقلابی می نشینند در حالی که این صندلی، صندلی معمولی نیست و حداقل مدیون هزاران شهید است و در چنین مجلسی برخی نمایندگان از شفاف شدن رأی خود می ترسند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد داستان پور، صبح امروز در جمع دختران نوجوان مجموعه فانوس در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه درحسینیه شهدای بسیج اصفهان برگزار شد با اشاره به دلایل تاریخی که موجب شهادت پاره تن رسول خدا(ص) گردید، اظهار کرد: آنچه که باعث شد این مسئله در تاریخ رقم بخورد بنا به بیان شهید مطهری این بود که عده ای که ادعای فدایی بودن در رکاب رسول اکرم(ص) را داشتند و در حقیقت جهادگرانی بودند که مجاهد نبودند؛ چنین واقعه ای را رقم زدند.

وی با بیان روایت تاریخی از عهدشکنی و پیمان گریزی افرادی که حضرت زهرا(س) به درب خانه آنها رفت و از آنها خواست که به میدان بیایند، گفت: سر خود را به گونه ای تراشیدند و عمامه خود را به شکلی خاص گذاشتند که اگر دیدند خبری نبود و کسی در میدان برای بیعت با علی(ع) حاضر نشده بود دیگران متوجه نشوند که آنها برای وعده با حضرت زهرا(س) و یاری علی (ع) آمده اند.

وی افزود: ما تاکید داریم که با نام مجاهد،  شخصیت هایی مانند سردار سلیمانی معرفی شوند، چرا که مجاهد بودن یک حقیقت معنوی قرآنی دارد و این واژه ها نباید زیردست و پای عناوینی که ما اختیارکرده ایم فراموش شود.

حجت الاسلام داستان پور سابقه وجود افراد انقلابی نما را از زمان رسول اکرم(ص) دانست و گفت: شهید مطهری در این باره می گوید ابتدای انقلاب پیامبر(ص) نیز، این گونه بود یعنی یک عده سروصدای زیاد راه انداختند و بسیاردیده شدند و تلاش هم کردند، اما روحیه مجاهد گونه نداشتند و به یک تعبیر می توان گفت جهاد می کردند اما، مجاهد و رزمنده نبودند.

وی اضافه کرد: آنچه را که خدا در قرآن ستایش کرده است مجاهدین هستند و ما نیز در این جنگ تمام عیار عده ای مجاهد می خواهیم و در فضای مجاهد بودن می توان مانند سردار سلیمانی شد.

وی خاطر نشان کرد: یک واژه در این فضا کم است و این واژه بسیار می تواند کمک کند و می تواند قواعد را برعکس نماید که شهید سلیمانی تابلو و تیتر این واژه است و آن «مجاهد بودن» است.

حجت الاسلام داستان پور در تبیین و تعریف واژه مجاهد اولین و مهم ترین و زیربنایی ترین مسئله را معرفت عنوان کرد و ادامه داد: اگر کسی در این مسیر معرفت نداشته باشد هر چه قدر هم جهاد کند فایده ندارد و در جایی کم می آورد و این معرفت، معرفت به خود است که اگر کسی خود را درست نشناخته باشد آن را مفت می فروشد و بدون آن جهاد معنا پیدا نمی کند.

وی با اشاره به نمونه تاریخی مانند ابن ملجم به عنوان جهادکننده بدون معرفت و شناخت نسبت خود، این شخصیت را جنگنده ای فاقد معرفت بیان کرد و گفت: در مقابل ابن ملجم، شخصیتی مانند ابوذر غفاری است که با وجود فرستادن طلا از سوی خلیفه وقت نیز حاضر به علی فروشی نشد و خداوند ابوذر را از همین نقطه نصرت نمود و جزء یاران خاص امیرمومنان(ع) شناخته شد.

حجت الاسلام داستان پور دلیل عمده این مسئله را عدم شناخت فرد نسبت به خود دانست و افزود: معرفت در تعبیر دنیای مدرن مسئله محدودی است و طول و عرض حیات انسان را در خور و خواب و قضای حاجت تعریف می کند، در طرف مقابل نیز انسانی قرار دارد که خود را شناخته و چنین انسانی سود کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این انقلاب محصول خون حدود ۳۰۰ هزار شهید است، حال برخی می روند و روی صندلی مجلس چنین انقلابی می نشینند در حالی که این صندلی، صندلی معمولی نیست و حداقل مدیون هزاران شهید است و در چنین مجلسی برخی نمایندگان از شفاف شدن رأی خود می ترسند.

وی افزود: اگر طول زندگی را کوچک ببینیم نمی توانیم مجاهد باشیم و لذا باید طول زندگی خود را تا ابدیت ببیند، در عین حال انسان یک ارتفاع حیات نیز دارد و می تواند به جایی برسد که جبرییل هم بگوید جلوتر از این نمی آیم و بهترین ابزار برای قرار گرفتن در ارتفاع حیات بعد از انجام واجبات و ترک محرمات، خدمت به خلق خدا است.

وی اضافه کرد: امروز برخی تیتر و سرخط شده اند برای این که بگویند عقب بنشینید، چرا که دشمن پیغام فرستاده اکنون که سردار سلیمانی را شهید کرده اند، حاضر هستند کمی به کشور تخفیف بدهند و کوتاه بیایند.

حجت الاسلام داستان پور، قله ارتفاع حیات را شهادت بیان کرد و ادامه داد: امروز مجاهد کسی است که با همه سختی که وجود دارد بایستد و برای جوانان مملکت کارآفرینی کند چرا که داعش فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هنوز زمین گیر نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha