جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اندونزی

حوزه/ گروهی از استادان دانشگاه‌های اندونزی، که در دوره کوتاه‌مدت مؤسسه الحکمه شرکت کرده‌اند، در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی حضور یافتند و با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دردیدار گروهی از استادان دانشگاه‌های اندونزی اظهار داشت: این جا را خانه شما می‌دانیم و شما خواهران و برادران ما و عضو خانواده ما هستید.

وی با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان در ناامن دانستن ایران اسلامی، افزود: اطمینان داشته باشید که این کشور، از امن‌ترین نقاط عالم به شمار می‌آید.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به توطئه دشمنان در خاورمیانه، تصریح کرد: ایران کانون ثبات و امنیت در خاورمیانه است و ان‌شاء الله شما در سفر به شهرهای دیگر ایران مانند اصفهان و مشهد، پیشرفت‌ها و امنیت جمهوری اسلامی ایران را شاهد خواهید بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی المصطفی را دانشگاه بین‌المللی اسلامی دانست و ابراز کرد: شعار ما «علم و معنویت برای همه مردم جهان» است.

رئیس جامعةالمصطفی، در ادامه، با بیان این که درهای المصطفی به روی همه علاقه‌مندان به معارف اسلامی باز است، تصریح نمود: حتی غیرمسلمانانی که علاقه‌مند آشنایی با معارف اسلامی هستند، می‌توانند در جامعةالمصطفی حضور  یابند.

وی ادامه داد: در مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت، دوره های متعددی برای غیرمسلمانان از شرق دور تا امریکای لاتین برگزار می‌شود. با این حال، به صورت خاص علاقه‌مندیم مسلمانان از همه مذاهب اسلامی در المصطفی حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به حضور برادران و خواهران اهل سنت در بسیاری  از مراکز علمی المصطفی در داخل و خارج کشور، بیان نمود: در جامعةالمصطفی- واحد گرگان حدود هزار نفر از اهل سنت مشغول یادگیری علوم اسلامی براساس فقه، کلام و عقاید خویش هستند.

رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که بسیاری از دانش‌پژوهان ما در برخی از مراکز را خواهران و برادران اهل سنت تشکیل می‌دهند، خاطرنشان ساخت: سیاست و رویکرد المصطفی، براساس اندیشه انقلاب اسلامی و سیاست تقریب و وحدت امت اسلامی است.

وی با اشاره به تلاش مستمر استعمارگران برای ایجاد تفرقه و نزاع میان مسلمانان، تصریح نمود: متأسفانه، برخی از مسلمانان، مراکز آموزشی اسلامی، علما، شخصیت‌های اسلامی و دولت‌های کشورهای اسلامی - دانسته یا نادانسته- به گسترش تفرقه و نزاع میان مسلمانان کمک می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با بیان این که امروز در دنیای اسلام شاهد پدیده تأسف‌بار تکفیر و تفرقه‌افکنی میان مسلمانان از جانب افرادی هستیم که داعیه مسلمانی دارند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و جامعةالمصطفی، که مجموعه‌ علمی برآمده از تفکر  و گفتمان انقلاب اسلامی است، اجزای دنیای اسلام را اجزای پیکر واحد می‌داند.

رئیس جامعةالمصطفی، در ادامه، از برخی عوامل ناامنی در منطقه سخن گفت و خاطرنشان ساخت: ناامنی به‌وجودآمده از دو عامل نشئت می‌گیرد: یکی، دشمنان و کسانی که به تفرقه‌ها دامن می‌زنند و دوم، تفکر تکفیر، جدایی و تفرقه میان مسلمانان.

وی با اشاره به آسیب‌ها و خسارات ایجاد شده توسط جریان‌ تکفیر و با توجه به اعتراف سران امریکا به طراحی و ایجاد این جریان در منطقه تصریح کرد: استعمارگران همواره این جنایت‌ها را با سوءاستفاده از پول و امکانات مسلمانان مرتکب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی افزود: برخی از دولت‌هایی که خود را به عنوان دولت اسلامی مطرح می‌کنند، تا دیروز در نهان با اسرائیل همکاری می‌کردند، امّا امروز آن قدر گستاخ شده‌اند که آشکارا از این رابطه دم می‌زنند و با سران اسرائیل رفت‌وآمد دارند.

رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که دشمنان تصور می‌کردند که فتنه تکفیر ده‌ها سال دنیای اسلام را درگیر خواهد کرد، به نقش بی‌بدیل «شهید سپهبد سلیمانی» در کنترل این فتنه اشاره کرد و اظهار داشت: بخشی از امت اسلامی، با آگاهی، ایثار وفداکاری جلو این توطئه را گرفتند و این توطئه تا حد زیادی خنثی شد.

وی با اشاره به عمق کینه آمریکا و اسرائیل از جمهوری اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به دنبال احیای تمدن بزرگ اسلامی است و همه مسلمانان در راه دستیابی به این هدف والا تکلیف دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ضمن تأکید بر لزوم احیای عزت و کرامت مسلمانان، گفت: لازمه این کار، اتحاد، همراهی، همدلی و برادری میان امت است. به دلیل همین رویکرد، انقلاب اسلامی از مسلمانان فلسطین حمایت می‌کند، با وجود این که مذهب مردم فلسطین با مذهب ایران اسلامی فرق دارد، زیرا نگاه ما، نگاه فراگیر اسلامی است.

رئیس جامعةالمصطفی همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی را از گرفتاری در دام تعصبات قومیتی بر حذر داشت و آن را خیانت به این آرمان بزرگ دانست و بیان کرد: بیشترین تلاش دشمن به منظور جلوگیری از بازگشت عزت و کرامت تمدن اسلامی، دامن زدن به تفرقه میان مسلمانان است.

وی ضروری‌ترین مسئله دنیای اسلام را مراقبت از وحدت و برادری برشمرد و با اشاره به اهمیت نقش اندونزی در ایجاد تمدن شکوهمند اسلامی، ابراز داشت: اگر به دنبال آینده روشن و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی هستیم، کشورهای اسلامی باید به قدرت علمی و اقتصادی دست یابند و دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما کنار یکدیگر باشند.

رئیس جامعةالمصطفی، در پایان، با بیان این که منظور از پیشرفت و قدرتمندی علمی و اقتصادی، ارتباط‌گیری و همراهی با کشورهای استعماری نیست، گفت: همه مسلمانان عضو یک خانواده با سرنوشت و آینده مشترک هستند و لازم است برای تحقق آینده باعزت در کنار هم تلاش و همکاری نمایند.

شایان ذکر است فراگیران اندونزیایی دوره کوتاه‌مدت جامعةالمصطفی نیز با ابراز خوشحالی از حضور در جامعةالمصطفی، پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌های علمی و فناوری بی‌نظیر ارزیابی کردند و دوره کوتاه‌مدت برگزارشده را بسیار مفید دانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha