شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
photo_2020-01-21_18-49-24.jpg

حوزه/ مدیر موسسه آموزش عالی رفیعه المصطفی راه اندازی غرفه «صیانت از خانواده» در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران خبر داد.

خانم سکینه رستگار مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر گفت: طبق بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، احیای سبک زندگی اسلامی به صورت ویژه مدنظر طلاب قرار گرفته است، و با توجه به این که مسئولان، اساتید و طلاب موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعة المصطفی علیهماالسلام خودشان را مؤظف به پیروی از منویات رهبری می دانند، نسبت به بیانات رهبری درباره «زن و خانواده» که می فرمایند «مسئله‌ی زن و خانواده برای کشور، جزو مسائل درجه‌ی یک است. و جامعه اسلامی بدون بهره‌مندی از نهاد خانواده‌ سالم، سرزنده و بانشاط، اصلاً امکان پیشرفت ندارد» اهتمام جدی دارند.

وی افزود: با توجه به این مسئله موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعة المصطفی طی سالهای گذشته در راستای تحکیم و تعالی خانواده گام های مهمی برداشته و سعی نموده سیر معقول سبک زندگی با رویکرد اسلام ناب شیعی را قبل از تولد تا رحلت از دنیا را بیاموزد و به عموم جامعه و نخبگان انتقال دهد.

مدیر موسسه آموزش عالی رفیعه المصطفی در ادامه به تبیین فعالیت های صورت گرفته در این زمینه پرداخت و ابراز داشت: برگزاری دوره های تربیت مربی مهد کودک و تبیین احیای نقش مادری، دوره های فرزند پروری، کارگاه مهارتهای زندگی با رویکرد اسلامی، کارگاه مدیریت خانواده با رویکرد اسلامی، دوره تربیت جنسی کودک و نوجوان، دوره تربیت جنسی ویژه متاهلین، کاگراه نوجوان پروری، دوره مهارتی نوجوانان و ائمه جماعات، دوره نوجوانان و طرح بهنام، دوره مهارتی مساجد کودک محور، کارگاه آموزش و مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج، دوره آموزشی زوج درمانی، کارگاه پاسخ گویی به شبهات کودک، نوجوان و جوان، کارگاه آسیب شناسی رشته مطالعات زنان و راهکارهای آن، کارگاه پیشگیری از آسیبهای طلاق خانواده با حضور مصلحین و حکمین، دوره کرامت نقش مادری و خانه داری، دوره های آگاه سازی و نقد معنویتهای کاذب و فرقه های ضاله و... از جمله فعالیت های این موسسه در طول سال های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: ما در موسسه فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «در مقوله‌ی فرهنگ، رفتار حکومت باید دلسوزانه و مثل رفتار باغبان باشد. باغبان به هنگام، نهال می‌کارد به هنگام، آبیاری می‌کند به هنگام، هرس می‌کند به هنگام، سمپاشی می‌کند به هنگام، هم میوه‌چینی. باید فضای‌فرهنگی کشور را باغبانی کرد» چراغ راه خود در این مسیر قرار داده و به عملیاتی سازی سبک زندگی اسلامی بیش از پیش امیدوار هستیم..

رستگار مقدم در پایان خاطرنشان کرد: حضور فعال موسسه آموزش عالی رفیعه المصطفی در میان غرفه داران دومین کنگره ملی خانواده به جهت تلاش های جهادی موسسه، و در راستای حفظ، بقا، تحکیم و تعالی خانواده و گام برداشتن به سوی تمدن نوین اسلامی بوده است و امیدواریم إن شاءالله مورد رضایت حضرت ولیعصر(عج) قرار بگیرد. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha