پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در واقع آلمان و انگلیس خبیث و فرانسه در دشمنی با ایران انقلابی عهد راهبردیِ مشترک دارند، آن‌ها ایران را که نماد اسلام انقلابی است دشمن مشترک خود می‌دانند.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات رهبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در مورد ماهیت و عملکرد کشورهای اروپایی در تقابل بین ایران و آمریکا، اظهار کرد: اکنون دیگر برای همه روشن شده که سه کشور اروپایی هم در عمل دنباله‌روی آمریکا بوده و نباید کمترین امیدی به آن‌ها داشته باشیم.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: حتی دکتر محمدجواد ظریف که ریاست دستگاه دیپلماسی ایران را بر عهده داشته و زمانی، خوش‌بینانه به اروپایی می‌نگریست، اکنون این سه کشور را به وقت‌کشی و رفتارهای ناجوانمردانه سرزنش می‌کند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ظریف اخیراً در نوشته‌های خود این کشورها را به صفر رساندن واردات نفت از ایران، تحریم بانک‌های ایرانی و قطع سوئیفت، عدم اجرای قوانین مسدودکننده، خروج یک‌طرفه شرکت‌های اروپایی از توافقات و عدم فروش کالاهایی چون دارو و غذا متهم می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: همه میدانیم که از رهگذر تحریم‌های دارویی به‌ویژه داروهای مخصوص بیماران خاص، چه تعداد از بیماران مظلوم جان‌باخته و اکنون در معرض خطر هستند.

وی افزود: همین کشورها با سکوت مرگبار خود در برابر ترور بزدلانه سردار سلیمانی خاموش می‌نشینند و بلافاصله از سیلی سخت ایران انتقام می‌گیرند و در حادثه تلخ سقوط بوئینگ اوکراینی و در حالی که ایران شجاعانه، خطای انسانی خود را پذیرفته، دایه دلسوزتر از مادر شده و برای جان‌باختگان این سانحه اشک تمساح می‌ریزند.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: همه این‌ها نشان می‌دهد همراهی کشورهای سه‌گانه اروپایی با آمریکا نه از سر ناتوانی و عجز و ترس از آمریکا است، بلکه این تحرکات زبونانه و ناجوانمردانه بدین خاطر است که این دولت‌های استعماری که هر کدام سابقه کشتار میلیون‌ها انسان را در قرن‌های گذشته در کارنامه ضد بشری خود دارند، ایران انقلابی و آرمان‌ها و ارزش‌های والای انسانی او را برای خود و خطرناک می‌بینند.

وی تصریح کرد: در واقع آلمان و انگلیس خبیث و فرانسه در دشمنی با ایران انقلابی عهد راهبردیِ مشترک دارند، آن‌ها ایران را که نماد اسلام انقلابی است دشمن مشترک خود می‌دانند.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: اگر جایی هم کوتاه می‌آیند و مانند آمریکا با ایران مواجه نمی‌شوند بدین خاطر است که توانمندی سابق خود را ندارند، آنان اکنون فقط چند کشور نسبتاً قدرتمند صنعتی هستند نه سه ابرقدرت برتر! لذا چنانچه موقعیتی فراهم شود، در بروز و ظهور دشمنی‌شان دست کمی از آمریکای جهان خوار ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha